Alla inlägg den 18 december 2015

Av saradorthy - 18 december 2015 12:13

Nu går vi in i Julveckan och i år känns Julevangeliet aktuellare än förr. När Josef och Maria sökte Härberge fanns inget rum när Världens Frälsare skulle födas.Med så stor flyktingström så finns det säkert många som inte får Härberge för natten. I Sverige tror jag kanske inte någon flykting behöver sova utan tak över huvudet. Men runt Europas gränser är det säkert tusental som saknar Härberge.Jag läste i dag hur många barn i Sverge som kallas fattiga lade inte siffra på minnet. Men jag undrar när man kallas fattig i Sverge 2015 . Man kanske inte skall jämföra hur det var när min generation var barn. Mat på bordet fanns det alltid men leksaker och kläder var det mycket sparsamt med , nu var det så att nästan alla hade det likadant. Dagens familjer har detnaturligtvis jätte bra men tillhör man inte den kategorin så är det frustrerande att inte kunna ge sitt barn samma standard. Vi föds in i livet på olika vilkor , men att ha mat på bordet ock tak över våra huvuden är det bästa men det allra bästa är att ha hälsan då klarar man det mesta
Nu vill jag hälsa alla som läser min blogg en riktigt god och välsignad Jul . Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards