Alla inlägg under augusti 2015

Av saradorthy - 28 augusti 2015 12:27

Norrlänningarna äter surströmming i aug. I onsdags kväll bjöd jag in 3 damer och vi smaskade på denna delikata rätt. Vi satt i min inglasade balkong kvällen var ljum och härlig och vi njöt i fulla drag från kl 18.00 -21.30 . Hörde att Stadsministern ville att regeringen skulle äta denna delikata rätt på Harpsund men fick inget gehör av sina arbetskompisar. Men jag undrar finns det inga norrlänningar i gänget ? Men dom fick glädjas åt att få börja arbeta med sin egen budget. Skattehöjningar blir det i massor enligt vad jag uppfattade. Svenska samhället har översvämmat av en pappershysteri, allt skall dokumenteras ochså nog måste mycket vara onödigt. När Lärarna får mindre tid för undervisning och Läkarna får mindre tid för sina patienter. Domhär båda grupperna måste ha. Så mycket tid för pappers arbete . Plocka fram sekreterarna igen så hinner Läkarna med fler patienter och Lärarna får mera tid för sina elever. Vilket klokt förslag tänk om politikerna kunde lyssna på Sara-Dorthy.

Av saradorthy - 21 augusti 2015 16:05

I går kom uppgiften att SD var det största partiet . Mätningarna ihöst får välvisa om det är sant. Nu har ju Moderaterna tagit tag i flykting och migrations frågorna. Kostnaderna får ju inte skena iväg okontrollerat . Sverige har valt att var ett generöst land och flyktingströmmen är oerhört stor. Nu får nog SD vatten på kvarnen vad var det vi sa ! Regeringen samlas i dag på Harpsund undrar om det blir någon om möblering bland statsråden. För egen del har jag ringt ortopedmottagningen och fått skriva en remiss och berätta om min smärta och problemen i mitt knä. Sköterskan sa att jag får svar och tid om dom finner det nödvändigt. Det har. Gått 6 mån. sedan knäet kollapsade och Vårdcentralen har inget mera att bidra med. Jag börjar bli otålig och mycket trött av värken . Nästa fredag kanske jag fått svar.

Soliga hälsningar från Sara-Dorthy

Av saradorthy - 21 augusti 2015 10:17




.,(


Av saradorthy - 14 augusti 2015 10:29

Vilken tragisk olycka på Ikea i Västerås. Mycket skulle bloggas om det. Den verkliga orsaken rår länderna för som många flyktingar kommer ifrån. Skötte dom om sina innevånare skulle världen se annorlunda ut. I onsdags var det dags för en gråstarrsoperation på höger öga, det vänstra opererades 2009 . Jag måste åka till Sundsvall för här har dom för många patienter och för få läkare. Jag är så lyckligt lottat att min son och sonhustru följde med mig och vi åkte Husbil . Operationen gick jättebra och jag hade en trevlig dag med fika och mat som sonhustrun lagade i Husbilen .Men mitt onda knä har jag inte fått någon rätsida på. Jag hoppas få en utredning inom en snar framtid . Nu har solen och värmen kommit, bättre sent än aldrig. Hösten kanske blir jättefin och varm . Nu har politikerna semestrat färdigt,jag undrar om Stadsministern fått den vila han skulle behöva . Löfven och Sjöström skulle visst hålla sitt hösttal i helgen . Det är ingen avundsvärd uppgift politikerna har .Önskar en trevlig helg Sara-Dorthy

Av saradorthy - 7 augusti 2015 13:04

En del av mina balkongblommor

Av saradorthy - 7 augusti 2015 11:03

Nu är det fredag igen snart tycker jag att det är bara fredagar kan det vara att det är min Bloggdag .Solen skiner från en nästan molnfri himmel. Vad har jag gjort veckan som gått dom vardagliga sysslorna mest . Men jag har möblerat om på balkongen . Nu börjar det vara dags att blocka fram 30 åriga päls som kag skall ta i sär och då blir det stora och små skinnbitar som vi skall dela upp sonhustrun och mina 2 barnbarnsflickor. Det är så populärt att ha skinn på pallar , stolar kuddar ja allt vad man kan hitta på. Pälskragar har jag sett verkar vara inne i höst. Skall berätta sedan vad vi hittat på . Jag lider av idétorka denna vecka så bloggen blir kort men vi träffs nästa vecka på nätet.Hälsningar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards