Direktlänk till inlägg 27 april 2018

Vecka17 Fredagen den 27april

Av saradorthy - 27 april 2018 11:18

Några kommentarer av partiledarna under veckan . M vill förbjuda tiggeriet i hela landet, och skall det någon gång förbjudas är det nu tucker jag.Det måste väl finnas något jobb i Rumänien om dom vill jobba det är frågan .L kom med ett bra förslag slopa alla bidrag till elsycklar och elbilar dom kan folk köpa utan bidrag pengarna skulle gå till polislöner . Så har C gått med på S och MP förslag att 9.000 ensamkommande pojkar skall få stanna och studera fast dom fått avslag visst är det märkligt då vill väl alla stanna som fått avslag.Bostadsminister Eriksson sa i media att bostadsbristen inte kan byggas bort utan då måste mormor maka på sig så att barnbarnen får bostad . Naturligtvis har det blivit ett stort bekymmer när så många flyktingar kom 2015 . Migrationen har kapsejsat nu håller regeringen på att reformera om få se om det går att få ordning på. Det borde nog vara invandringstopp tills det finns bostäder och jobb så alla kan försörja sig . Europa kan ju inte ta emot alla som vill komma hit. Men flyktingarna som vill komma hit måste få vetskap om att Europa inte är något Paradis det finns mycket att tänka på . Vad som är naturligt är att alla länder sköter sig så att innevånarnas vill stanna i landet . Så är det tänkt hälsar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards