Alla inlägg under maj 2017

Av saradorthy - 26 maj 2017 11:57

I politiken är det som en karusell . Ylva Johansson meddelade att dom skulle utreda och damma av friåret som var MP idé . Att vara ledig ett år mitt i högkonjunkturen , har hon fått solsting. Skulle det gå igenom bland riksdagsledamöterna måste hela gänget avskedas så korkat är förslaget. Alla vet ju att det är viktigare frågor att ta itu med. Så till livsresan - Då sitter vi i 3 rum och kök varav ett är kontor. Lite trångbott känns det men vi känner ingen saknad av det vi lämnat. Vi tänker på det vi lämnat varje dag men inte med sorg. Så var det att ta itu med det nya.Min man är redan igång och jag vill lära mig att hjälpa till som jag alltid har gjort under vårt äktenskap. Det dröjde vara1,5 mån så gick min man till byggnadsnämnden som hanterade tomter som var lediga för bebyggelse. Innan midsommar samma år var en tomt redan bokat. Vi skulle bygga ett lösvirkaeshus samma som i Sollefteå. Det var villautställningi i Gävle och vi tog sonen med och åkte dit. Fastnade för en planlösning. Fortsättning följer hälsar Sara- Dorthy

Av saradorthy - 19 maj 2017 09:44

I söndags var det partiledar debatt , men inte blev man klokare av den . I förrgår meddelade en M - politiker att han går över till SD. Det är mycket som förvånar en . Regeringen har inbjudit Lööf och Björklund för förhandlingar. Sedan läste. Jag att det är några toppolitiker som skippar Almedalen i sommar. Det kanske räcker att det är full besättning valåren . Det går inte bra för moderaterna Anna Batra är nog en duktig tillgång för moderaterna men hon kanske är på fel plats . Hon kanske skall ha en annan roll. Livsresan fortsätter med följande , försäljningen av företaget går trögt i början , men efter en mån var det en konditor i staden som länge önskat att ha egen rörelse. Hans fru var ochså affärsanställd i en affär i staden.Så det skulle passa perfekt. Vi förhandlade och kom fram till skifte 15 mars 1972. Det kändes overkligt att efter 20 år lämna över företaget , men nu var affären uppgjord. Den 15 mars var inne och det bestämdes att säljaren av redovisningsföretaget och min man skulle jobba ihop en vecka. En lägenhet på 3 rum ingick i uppgörelsen. Säljaren flyttade till Sollefteå där han hade sin släkt.Nu skulle villan säljas , en postis köpte den utan inblandning av Mäklare. Flyttlasset med bohaget till Ö-vik gick den 15 april . Det var som ett äventyr och mycket spännande. Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 12 maj 2017 10:09

Svenska folket såg programmet i SV 2 i går kväll från Sollefteå.Många var upprörda över sparåtgärderna , till stor del beror det på inhyrda läkare och sjuksköterskor som landstinget Västernorrland ekonomi körts i botten . I går fick jag en tidning Liv och Hälsa från landstinget Västernorrland , bland annat stod att Vården skulle bli oberoende av inhyrd personal måldatum är satt till den 1 jan 2019. Det låter tillfredställande och nu måste landstinget i lugn och ro arbeta på de projekt som dom arbetat fram. Vi har mycket bra vård i Sverige men ekonomin måste vara i balans .Så till min livsresa . Första veckan i jan 1972 var det en annons i en dagstidning att en liten redovisningsfirma var till salu. Dagen efter ringde min man och fick upplysning som han ville ha , de bestämdes att min man skulle besöka firman under den kommande veckan . Jag följde med men stannade hos mina föräldrar medan maken besökte mannen som skulle sälja , han var pensionär och tyckte det var på tiden att sälja. Vi var intresserad och nu skulle vi sälja vårt företag hur lång tid det skulle ta visste vi inte men så bestämdes det . Sonen som praktiserade på Telia i Härnösand som ingick i utbildningen skulle sluta i juni 1972. Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 5 maj 2017 13:58

Så har det varit 1 maj , sossarnas demonstrationsdag . Men Stig-Björn Ljungren skriver i Aftonblader 1 maj tomt på allt innehåll, Göran Grejder skriver i samma tidning en gång ville socialdemokratin något annat. Dessa medelålders välmående herrar om man ser på deras kroppsvolym, dom är inte nödiga i sina inlägg. Lotta Gröning skriver i Aftonbladet 2 maj vad sossarna bör tänka på, hon hade en hel hel del synpunkter på sosialdemokratin. Alla tre var mycket intressant att ta del av . Kolla och läs. I min berättelse så var året 1971 senare på året så började min man på alvar tänka på att byta yrke. Naturligtvis var det spännande att lämna ett välmående företag och hoppa ut i ett slags äventyr. Bloggen blir kort i går var fönsterfirman här och i dag fortsätter jag min vårstädning , vårgardiner mm det tycker jag är mycket roligt Hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards