Alla inlägg under augusti 2016

Av saradorthy - 26 augusti 2016 11:13

Nu har tiggarna i våra städer kommit upp på agendan igen. Jag tycker det är bra att undersöka hur förbudet i Norge och Danmark har fungerat . I Sverige tror jag att dom flesta inte vill totalförbjuda tiggeriet i första hand. Advokaten Thomas Boström var på besök i TV 4 i söndags och han hade ett bra förslag att varje stad bestämmer vilka platser som är tillgängliga och att dom får söka tillstånd att tigga där. I vissa städer tror jag att det är för många och att det är jobbigt. Helt självklart är ju att dom måste få hjälp att slippa tigga. Regeringen håller på med samtal med Rumänien , i långa loppet är det bättre att ge till hjälporganisationerna som finns och det är många. Mina knäträningar försöker jag att följa dom är inte jobbiga men jag får inte glömma bort dem. Det är för tidigt att känna några förändringar men sämre har det inte blivit. Det skall bli regn här men kanske det blir uppehåll så att jag kan gå ner till torget och köpa lingon , priset är dyrare i år för att tillgången är sämre än i fjol. Ha det gott hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 19 augusti 2016 08:41

Det har kommit en del kritik för att KD partiledare gått med i Pride demonstrationen. Det var hennes eget beslut har jag hört. KD tycker att alla människor har lika värde. Hon har ju inte gjort något brottsligt . Det jag har emot Pride demonstrationer är att dom är oanständiga. I TV visade två män som var nakna hade bara kedjor mellan skinkorna och en del flickor uppträdde. Barbröstade och det var annat spektakel ochså. Det kanske är det som många tycker når gränsen till oanständighet. Vad skulle folk tycka om alla som demonstrerar uppträde på samma sätt , då skulle nog alla journalister skriva inte så trevliga saker , men nu vågar dom inte yttra ett jota.en läsare i ortens tidning sa att KD partiledare hade förbrukat sitt förtroende . Jag blev mycket förvånad att en mogen kvinna är så omogen.I varje parti händer det både det ena och andra , Men som väljare samma fattar man hela mandatperioden det som varit bra eller dåligt och utifrån det röstar man.Jag skall sluta min blogg med att citera Bibeln Matteus evangeliet kapitel 19 vers 12. TY VISSERLIGEN FINNS SOMLIGA SOM GENOM FÖDELSEN, ALLT IFRÅN MODERLIVET ÄRO OSKICLIGA TILL ÄKTENSKAP, ANDRA. åTER , SOM AV MÄNNISKOR HAVA GJORTS OSKICKLIGA DÄRTILL , MEn SOMLIGA FINNS SOM FÖR HIMMELRIKETS SKULL SJÄLVMANT HAVA GJORT SIG OSKICKLIGA DÄRTILL . DEN SOM KAN TAGA EMOT DETTA , HAN TAGE EMOT DET. Jag önskar alla en trevlig helg Sara-Dorthy

Av saradorthy - 12 augusti 2016 10:35

I går begravdes f. d Stadsminister Torbjörn Fälldin med många av toppolitikerna på plats för att delta. Han var en hederlig man på alla vis. 1976 så fällde han den socialdemokratiska regeringen , det minns jag mycket väl. Sossarna hade varit mycket påmpösa och stödiga ett antal år bakåt , så många tyckte det var på tiden att byta ut dom . Jag tycker att det är annorlunda nu är dom mera ödmjuka. Snart har våra partiledare och riksdagsmän slut på sina semestrar . Riksdagens högtidliga öppnande i sept. Personligt så tränar jag Morron och kväll på det program som jag fick av sjukgymnasten , det är bara 14 dagar som jag tränat så något resultat har inte märkts än . Innan årets slut kanske det getts resultat. I morse var det bara 10 grader varmt det är för tidigt med så låga siffror tycker jag. Hoppas fortfarande på en solig och varm höst. Lingonen måste få mogna det är det bär jag tycker är viktigast, nu kan jag inte plocka själv men tur är att det finns på torget , hoppas att det finns i år också hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 5 augusti 2016 11:07

I förra veckan var det ett reportage av Stadsminister Stefan Löfven i våran dagstidning. Ett mycket fint reportage och i slutet av samtalet berättade han att varje dag sa till sin fru att han älskade henne,oj tänkte jag detta skulle äktenskapsrådgivarna ha i sina samtal ja som en central del till sina klienter. För talar man om för varandra att man älskar varandra då blir det ingen skilsmässa . Jag tycker det är mycket sorgligt arr enligt forskning upplöses hälften av alla äktenskap. Det verkar vara en trend för många kändisar att upplösa äktenskapet runt 50 års ålder. Alla vet vi att kanske 1procent av alla ingångna äktenskap aldrig skulle ha blivit av. Hoppas alla som har ett fast förhållande följer Stadsministern vana. Om vi alla våre vänliga mot varandra grannar och alla vi kommer i kontakt med vilken underbar värld vi skulle ha . / Det känns som hösten närmar från 25 grader varmt till 12 grader burr, burr. Men det kanske blir en fin höst i alla fall hoppas kan vi hälsar Sara-Dorthy. PS skall försöka få in ett kort på hur ett modernt kök ser ut 2016 men det är inte mitt kök giss vems? Ds men jag fick inte in not och Jonas är på semester.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards