Alla inlägg under september 2013

Av saradorthy - 27 september 2013 12:22

För någon vecka sedan var det S.K Toppjournalister som likt en vargflock jagade en politiker för att hon var troende och vill säga Ja till livet.Obegripligt att t.o.m En som kommit upp i pensionsåldern har så dåligt omdöme. Vem vill inte säga Ja till livet. Jag vill fråga finns det någon i Sverige som är för abort., i så fall räck upp handen. Däremot tror jag att varje abort är svår,smärtsam procedur som varken jag eller någon annan har fått mandat att döma . Men alla skall vi säga Ja till livet varje barnbarn och barnbarnsbarn är en underbar gåva till föräldrar och far och morföräldrar . Nu har hösten kommit och mörkret kryper allt närmare, då skall vi tända ljus ja många ljus det värmer och lyser upp mörkret.

Av saradorthy - 20 september 2013 10:40

Fredagen den 20 sept. Riksdagen börjar med ett Gudstjänstbesök i Slottskyrkan. Jag hoppas och tror att dom fick en andlig kost med sig under detta valår. Det blir säkert ett jobbigt år. Först måste vi Svenska medborgare ha klart för oss att ingen Regering kan skapa ett Himmelrike på jorden. Inte heller vaddera människan på alla sidor. Jag hoppas och tror att alla politiker vill ha ett varmt ,tryckt och gott samhälle. Men dom använder olika verktyg för att komma dit. Debatten efter utnämnandet av ny arbetsmarknadsminister blev aggressiv och då visade det intoleranta Sverige sitt mörka tryne. Hela Kristenheten kommer detta år mer än vanligt bedja för Kungahuset , Regering och Riksdag. Hoppas att många förstår att det betyder oerhört ,mycket för Sverige. Vi behöver verkligen en högre makt som beskyddar vårt Land

Av saradorthy - 13 september 2013 12:03

Fredagen den 13 sept.Nu har alla fyra programmen sänts Dom två första har jag kommenterat. Program tre var stjärnkocken L Mannerström där. Maten fick dåligt betyg. Han lagade pannbiffar för 15 kr.per person det fick godkänt. Jag har inte vetat att maten på många äldreboende är så smaklöst. Det är mycket svårt att få tag i gott fläsk och det då steks för dåligt och kryddas för lite då blir det oätligt. Eftersom dom boende var över nittio år skall inte fläsk överhuvud inte serveras.Dom flesta har dåliga tänder och tugga i sig dåligt stekt fläsk är inte roligt.Det fjärde programmet utvärderades. Mycket hade blivit bättre tyckte dom som skulle utvärdera.Vad jag fastnade för var att det inte gick att ordna så att dom inte behövde läggas kl17 .00 Det borde kunnat planeras om på något sätt.Om jag fick bestämma! Vårdpersonalen på äldreboenderna måste få bättre status. Maria Larsson upplyste om att utbildning är i full gång.Lönen måste upp.Fackets område. Hoppas verkligen att personalen inte behöver veckostäda , det finns så bra städbolag som kan städning och utför det bra .Personalen är anställd för dom boende. Toppen vore att maten lagades på plats.

Av saradorthy - 6 september 2013 10:19

Fredagen den 6 sept. Obamas besök har ju varit höjdpunkten denna vecka .Själv tycker jag att han verkar vara mycket sympatisk och trevlig. Det är nog en fjäder i hatten att han kom till Sverige. Visst är det en värld så orolig att statsmän måste ha så många säpomän och poliser med sig vart dom åker. Amerika tänker gå in i Syrien och vad dom nu förbereder för har nog dom flesta av oss svårt att förstå. Varje land gör ju sin bedömning. Denvackra sommaren håller i sig ända in i september underbart. Mycket vitaminer har vi fått. I går var ett av mina barnbarnsbarn på sjukhuset och tog bort en bit av sina halsmandlar.Det gick bra pappan fanns med och nu blir det rehablitering. enligt uppgift mår Nora bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards