Alla inlägg under oktober 2014

Av saradorthy - 31 oktober 2014 10:12

Den 25 okt åkte vi som fam. 10 mil norrut på Barndop. En högtidlig och fin gudstjänst . Efteråt fick vi lunch med soppa och tillbehör sedan tårta vacker och god som barnbarnet bakat mamman till gossen som döptes .Vi var borta i 8 Tim. Var ordentligt belåten när jag kom hem. Den 26 var jag så trött så hela vilodagen blev apsolut en vilodag. Den 27 hade jag tid hos optikern skulle kolla om gråstrarren på mitt högra öga är tid för operation. Ögonkliniken bestämmer.Den 28 träffades mina 2 barnbarnsflickor med sina 6 barn första anhalten var Second Hand butiken . Jag bussar dit vi fikar där bland annat sedan promenerar vi till sonens bostad äter pch umgås till kl. 18,30 då sonen bilar hem med mig. Det är livat med 6 barn under 8 år. Den 29 så hade vi en seniorträff i Pingstkyrkan kl. 13.00 med information och kaffe med gott bröd. Det tog omkring en 2 Tim. Sedan gick jag en sväng på stan och köpte en jumperkofta. Den 30 började dagen med bullbak, dammsugningen av lägenheten . Sortering av kartonger mm till återvinning. På kvällen kl 18.00 har vi en hemgrupp några stycken , samtalar ber för vårt land om skydd för vårt för landets gränser bl. annat. Vi fikar tillsammans och har fin gemenskap. Nu är det Allhelgonahelg alla har vi nära och kära som lämnat oss och vi tänker med värme på dem. Apropå döden så hade mina barnbarnsflickor talat om döden med sina barn att när man blir gammal så dör man. Då kom 6 åriga Hugo och säger Gammelfarmor när skall du dö. En fråga som jag inte kunde svara på . Barn är mycket härliga . Varma hälsningar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 24 oktober 2014 10:36

Nu har Finansministern lagt ut sin budget för mandatperioden 2014- 2018 .Jag är ju inte kvinnan som kan bedöma den. När hon beskyller alliansen för att ladan är tom, så är det två reformer som inte är så nödvändiga just nu . Det första är gratis inträde till museer och det är ju i Stockholm som dom flest finns . Det andra är gratis mediciner till alla barn under 18 år, det är väl inte så ofta barn är sjuka dessutom finns högkostnadsskyddet. Dessa två reformer kan man skjuta lite på. Så har jag tänkt mycket på invandringen och SD syn på den . Det skulle vara precis som det var under Balkan kriget, då välkomnade Sverige innevånarnas från Balkan att komma hit under kriget när det var slut skulle dom återvända till sina länder. Om Sverige sagt samma sak nu då hade inte SD så högljutt talat om invandringen. Alla som kommit in i det Svenska samhället får ju naturligtvis stanna här. Någon gång måste väl detta vansinniga krig sluta och jag skulle tro att Syrianerna vill hem och bygga upp sitt söndersargade land. Jag är så less att höra om att vi välkomnat för många. En sak till Regeringen vill satsa mer på kvinnojourer , men min bestämda uppfattning är att det behövs mansjourer, eftersom det är män som misshandlar sina fruar och i vissa fall även barnen. Männen skall ut ur lägenheten eller villan på med fåtboja och till mansjouren så får dom uppleva hur roligt det är. Att inte dom där kvinnorna som verkar hata män har kommit på det är anmärkningsvärt. Nu är det höst pch vi kurar ihop oss. När snön kommer blir det ljusare. Hälsningar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 17 oktober 2014 12:42

Jag skulle vilja rekommendera alla som inte kan de. 10 budorden att lära sig dem. Dom finns att läsa i 2 Moseboken kapitel 20 . Dom äldre riksdagsledamöterna kunde emellanåt citera bibelord , men jag undrar om dom unga riksdagsledamöterna har läst igenom Bibeln det borde faktiskt vara den första läxan . Visst tycker man att det blivit lite flummigt i Sverige i dag. Bibeln är vårt rättesnöre i livet ochså skall vara vårt lands rättesnöre. Denna vecka har tidningarna översvämmats av Daniel Suhonens bok om Juholts avsättande. Jag förstår att det är en sorglig berättelse, men tyvärr är vi människor långt ifrån fullkomliga och det innefattar även riksdagsledamöter och stadsråd.Finansminister Magdalena Andersson har berättat om den finansiella situationen om hur hon övertagit ett tomt ja t.o.m bordet är borta. Det finns ekonomer som inte håller med henne om detta. Vi vanliga gräsrötter kan varken kommentera eller bedöma hur det ligger till. I det 8 budordet står det du skall inte bära falskt vittnesbörd om din nästa. Det skall vi tänka på. Vädret är strålande sol -1 kallt friskt och härligt . Snart skall jag gå ut på en promenad. Varma hälsningar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 10 oktober 2014 10:36

Några tankar om Regeringsförklaringen av Stefan Löfven. Vad jag inte tycker om är att kalla en ny regering för en feministisk regering vad menas med det? Samt att kalla familjer för stjärnfamiljer stort frågetecken. Israel-Palestina frågan inte alls bra. Smart förslag att Gymnasieskolan blir obligatorisk, då finns det ingen arbetslöshet bland ungdomar under 19 år. Jag tror att Stefan Löfven är en hyvens person men jag tror att han kommit i dåligt sällskap. Man kan apsolut säga att SD inte behövs men jag tror att Miljöpartiet inte heller behövs ,det kan Centerpartiet sköta bättre med Anny Lööv. Stefan Löfven har vara några få omkring sig som jag känner som trovärdiga. En ledarkrönika i en tidning skrev att nu kommer Sverige att bli kallt och verkligen slitas sönder, han hade flera tecken på det.Nu får vi vänta och se hur budgeten ser ut och hur Alliansen ser på den . SD är ett stort frågetecken? Det är klart att det blir ett annat landskap. Vädret är inte det bästa nu och ett tag framöver enligt rapporterna. Vi får tända ljus pch skall vi ut på promenad är det bäst att ta med paraply. Hälsningar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 3 oktober 2014 14:03

I dag har Stefan Löfven läst upp sin regeringsförklaring samt presenterat sina stadsråd och ministrar.Först får jag gratulera Stefan till Stadsministerjobbet. Det är nog en tuff mandatperiod dom har framför sig.Vad jag särskilt kommer att följa är jobben och skolan.Alliansen har ju haft sin plan för att minska på arbetslösheten och det har börjat att ge resultat. Den nya regeringen har sin plan , mycket intressant att få och uppleva vilken modell som är mest framgångsrikt. Det är en mycket komplicerad uppgift dom har framför sig. Skolan är en annan fråga som enligt uppgift varit komplicerat i kanske 20 år. Vad jag nu tror är att obligatorisk Gymnasieskola inte går igenom i Riksdagen. Men den som lever få se. Jag är lite sen med min blogg i dag men det beror på att jag varit hos tandläkaren Sköt om er så träffs vi nästa fredag Hälsningar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards