Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Stadsminister Stefan Löfven Fredagen den 10 okt.

Av saradorthy - 10 oktober 2014 10:36

Några tankar om Regeringsförklaringen av Stefan Löfven. Vad jag inte tycker om är att kalla en ny regering för en feministisk regering vad menas med det? Samt att kalla familjer för stjärnfamiljer stort frågetecken. Israel-Palestina frågan inte alls bra. Smart förslag att Gymnasieskolan blir obligatorisk, då finns det ingen arbetslöshet bland ungdomar under 19 år. Jag tror att Stefan Löfven är en hyvens person men jag tror att han kommit i dåligt sällskap. Man kan apsolut säga att SD inte behövs men jag tror att Miljöpartiet inte heller behövs ,det kan Centerpartiet sköta bättre med Anny Lööv. Stefan Löfven har vara några få omkring sig som jag känner som trovärdiga. En ledarkrönika i en tidning skrev att nu kommer Sverige att bli kallt och verkligen slitas sönder, han hade flera tecken på det.Nu får vi vänta och se hur budgeten ser ut och hur Alliansen ser på den . SD är ett stort frågetecken? Det är klart att det blir ett annat landskap. Vädret är inte det bästa nu och ett tag framöver enligt rapporterna. Vi får tända ljus pch skall vi ut på promenad är det bäst att ta med paraply. Hälsningar Sara-Dorthy

 
 
Ingen bild

Birgittamargareta

10 oktober 2014 20:18

Du nämner Israel-Palestinafrågan som ett problem. Ja, verkligen! Inte trodde jag att Stefan Löfven skulle vilja erkänna Palestina som stat, utan att ställa några som helst krav på dem. Det första kravet på Palestina är ju att de erkänner Israel som stat.
Det är säkert Miljöpartiet som tvingat fram detta. Ett sådant viktigt beslut borde naturligtvis ha stöd från oppositionen först. Hur är det med samarbetet över blockgränserna, kan man fråga sig. Nu är Stefan Löfven KU-anmäld, så man får hoppas på en ändring.
Om inte budgeten går igenom, kanske det blir nyval.

Sara Dorthy, nu ska jag göra som du säger. Jag tänder ett ljus, för att höja stämningen lite. Det behövs!


saradorthy

10 oktober 2014 21:51

Ja Birgitta vi är överens

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards