Alla inlägg under maj 2016

Av saradorthy - 27 maj 2016 13:43

I onsdags presenterade Löfven sin ombildning av regeringen och han verkade mycket belåten med dom nya ministrarna. Om några mån. får vi se hur sifosiffrorna ser ut. I går torsdag var min son och sonhustru och besökte det nya Ikea i Umeå. Det var regält stort och rymligt tyckte jag , visste vad jag ville titta på men det blev många steg och en del inköp ochså. Vi åt lunch på Ikea men vi fikade i Husbilen både när vi kom fram och innan vi startade hemresan.Ett barnbarn som håller på att bygga en villa i Sävar tittade vi innan vi åkte hem. Det kändes som en semesterdag . I dag bar jag suttit och tittat på Prins Oscars dop . Det var så fint och stämningsfullt .Dom små barnen skötte sig så fint inberäknat dopbarnet .Mycket roligt att titta på gästerna och damernas hattar och det var mycket olika modeller.Hoppas att det leder till att hattaffärerna får många kunder . Nu skall jag tagen mig efter gårdagens utflykt hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 20 maj 2016 12:39

I dag tänker jag blogga om åldrandet och hemtjänsten. Eftersom svenska folket har blivit äldre och äldre så finns inte så många äldreboende som behövs , man behöver mera service än förut och blivit skröpligare och ändå inte fått komma in på äldreboende.I hemmet kommer och går personalen olika kanske varje dag och i större städer verkar det vara stora ploblem.Men socialförvaltningens chefer gör allt för att det skall klaffa. När nu 40 talisterna kommer upp i 80 årsåldern och behöver hjälp så är dom mera kräsna tror jag och kommer att begära bra äldreboende mera personal och hemlagat mat på boendet. En studie genomförd av myndigheten för vård och omsorgsanalys visar att majoriteten av morgondagens äldre föredrar att flytta till äldreboende i stället för att vårdas med hemtjänst. Det behövs 19.000 nya platser på äldreboende. Jag skulle tycka det vore fasansfullt att ha personal nästan dag och natt. Kostnaderna påverkas inte mycket enligt utredningen. Ingen skugga skall falla över personalen som cyklar åker och går för att sörva alla hemma i bostaden . Man måste nog tänka om så är det med allt ibland måste man tänka om när omständigheterna ändras hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 13 maj 2016 12:47

Jag har just lyssnat på Åsa Ramssons avskedstal som språkrör.Naturligtvis så berättade hon om alla framgångar Miljöpartiet fått igenom sant eller falskt .Hon verkar inte bitter alls trots deras otroligt dåliga sifosiffror . När jag skriver denna blogg har inte röstningen om språkrören varit . Hur än det blir så är större i MP. Skulle bli oerhört förvånad om dom finns kvar i regeringen 2018.MP skall vara en miljörörelse där fungerar dom bra, jag får säga som en revisor i revisionsberättelsen det jag har tagit del av och granskat ger revisionen grund för mina uttalande, så MP får fortsatt förtroende som Miljörörelse men inte som del i ett regeringsparti. Såtilmitt privata liv , jag har vårstädat i min lägenhet det tar tid men det har gått bra, i går kom städfirman och putsade mina balkongfönster så nu är det rent och fint där. Jag känner en verklig glädje när jag har vår eller höststädar andra har kanske andra former av glädjeyttringar. Jag går ute med min krycka och jag tror att det blir min följeslagare ett bra tag framöver. Nu tänker jag ta en promenad och se om jag får tag i några. Fröer Hälsar Sara-Dorthy.

Av saradorthy - 6 maj 2016 10:02

I tisdags kallade Finansminister M Andersson med P Bolund till pressträff och analyserade allianspartiernas vårbudgetar och dom kom fram till att oenigheten var stor. Sedan berättade dom sin egen budget. Nu kan man konstatera att regeringen har stora problem med MP och nu väser Jonas Sjöstedt klorna och utmanar regeringen. Nu tycker jag riktigt synd om S Löfven hur denna röra skall sluta och så Mona Sahlin på köpet . Det skulle finnas full förståelse om han lämnade Partiledarskapet för Sossarna valet 2018 .Jag tror att nästan att alla partier inte talar sant om effekterna i dessa satsningar vilka som vinner och vilka som förlorar. Det är svårt för vanliga Svensson att kolla upp vad dom säger och vad dom menar.I det stora hela har vi det mycket bra i Sverige oavsett vilken regering vi har. I dag startar en utställning på Fjällrävevens Center i dagarna 3. I Morron skall jag gå dit med några kompisar . Vädret är strålande och skall hålla isig en hel vecka .Nu skall vi njuta av solen och värmen hälsar Sara-Dorthyy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards