Alla inlägg under mars 2016

Av saradorthy - 25 mars 2016 11:13

Denna helg är nog den mest betydelsefulla för alla kristna i hela världen. Själv är jag mycket förkyld känns som hela huvudet ät infekterat. Nu får jag hålla mig inne och kurera mig resten av helgen . Men jag har tak över huvudet och mat ikylskåpet , hörde nu på nyheterna att det är svår svält i Etiopien och på andra ställen runt jorden svälter människorna. Det går inte att gå förbi terrorn i Bryssel fruktansvärt fasansfullt är det . Vad hardom i Europaatt göra. Nu tyckerjag att alla som kallar sig muslimer i Sverige skall stå upp som en man och ta avstånd från dessa hemska fasoner . Alla som fått komma till Sverige och börja ett nytt liv kan väl inte tolerera IS framfart. I Sverge har IS ingenting att göra tycker Sara-Dorthy

Av saradorthy - 18 mars 2016 10:57

Nu är gatorna torra och isfria så att jag kan börja gå med krycka ute. Denna vecka har varit innehållsrik . Måndag åt jag middag tillsammans med ett barnbarn . Tisdag hade jag bjudit våran Pastor och en praktikant kan man säga. Det var så trevligt,den unga mannen var från den stad som vi flyttade som nygifta och jag känner hans farfar och farmor så vi hade mycket att samtala om. Onsdag var det gemenskapsdag på EFS och det var RPG som stod för underhållningen i 2 Tim. gott fika fick vi också . Nästa träff blir i Pinstkyrkan i april. Torsdag kom min sonhustru och nu hade hon inte så bråttom för hon har tagit ut förtida pension som lärare , hon har gjort det så bra med 3 barn och heltidsjobb . I dag fredag skall jag slutföra städningen före Påsk så sedan får man ta det lungt.Den som är mitt i livet får nog ett gott skratt när jag beskriver att veckan varit innehållsrik Nu är våren på väg här i södra Norrland och men lever upp faktiskt tycker Sara-Dorthy

Av saradorthy - 11 mars 2016 11:51

Nu skall jag blogga om någonting jag egentligen inte alls förstår mig på , det är elitidrotten .Otroligt vad dom måste träna kanske varje dag, skador får dom emellanåt i knän framför allt. Det värkar vara många som stor ut år efter år det är en gåta för mig. Men så är det ett evenemang som jag tycker är mycket roligt , ja en riktig folkfest och det är Vasaloppet där får alla vara med och alla verkar ha så roligt . Det vore någonting för alla som kommit hit och fått uppehållstillstånd hoppas att alla omkring dom ser till att dom får skidor och börjar träna så på 3 år kan dom åka Vasaloppet och ha dom kört det då kan dom känna sig dom svenskar. Det andra som blivit lite märkligt är Melodifestivalen .När jag tittar så stänger jag av ljudet. Det är ett skuttande och ett oerhört väsen , det ryker och brinner och jag vet inte vad. Det måste kosta oerhört mycket pengar runt omkring själva artisterna. Det var en journalist som kallade ett spektakel och jag kan hålla med om det . Jag kan inte minnas att det var så första gången Carola var med ,det måste vara svårt att konsertrera sig på den som sjunger som det är nu , men jag är nog är gammal för att uppskatta det. Men nu skall vi njuta av solen som strålar från en klar himmel hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 4 mars 2016 10:40

Först vill jag gratulera Victoria och Daniel till prins Oscar. Mycket roligt att Estelle fått ett syskon. Min man och jag fick ochså en prins för 61 år sedan,tyvärr fick han inga syskon vilket jag tyckte var sorgligt men han har blivit mycket omhuldad och älskad. För att blogga om bostadsbristen så blev jag så överraskad att den nu finns över hela landet , att den funnits i S-holm har vi vetat om mycket länge.Det liknar när min man och jag gifte oss 1952 .Vi flyttade 20 mil söderut, det var väl så att ingenting byggts under andra världskriget.Efter bröllopet fick jag åka hem till mina föräldrar i 2mån. sedan fick vi ett större rum i 2 mån efter det fick vi dela en lägenhet med 2 gymnasieungdomar i 1 åroch 2mån. Den 1 jan 1954 Vick vi köpa en bostadsrätt på 53 kvm nybyggd med en insats på 1.600 kr och en hyra på 160 kr .Glädjen över det var obeskrivlig , jag sa till min man detta måste vara paradiset. Nu 2016 verkar det vara värre än då . Det blir knepigt att bygga bort bostadsbristen när den är så stor .Det behövs många yrkesmänniskor , vi vill att våra vuxna ungdomar skall få en egen bostad , sedan har vi alla som fått asyl skall ha någonstans att bo . Bara vi får ha fred och inga attentat mot vårt samhälle så tror jag att vi skall lyckas lösa alla problem som ligger framför oss hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards