Alla inlägg under augusti 2017

Av saradorthy - 25 augusti 2017 11:50

Jag tänker blogga om sittstrejken som nu flyttas till Märsta . Först vill jag uttala mig om att det är mycket obildat att kalla pojkarna för parasiter, varje människa är lika värdefull vilket land man än kommer ifrån vilken utfärd man har och vilken kultur man är födda i . Sedan vill jag ha förtroende för Migrationsverket om vilka som får stanna och vilka som lämna landet. Det borde vara så att får man inte uppehållstillstånd så måste man lämna landet. Det är väl så att det finns ställen i varje land som är ganska säkert annars skulle det inte finnas en enda människa kvar i landet. Sedan kan man apsolut förstå om dom inte talar sanning ibland. Ämnet är varken svart eller vitt. Fortsättning av livsresan , i mitten av 2000 var villan värderad men vi skulle inte sälja. Men underligt nog började vi att titta på hyrlägenheter. Det fanns inte många att välja på och ingen föll oss i smaken . Vi fick reda på att en kontor höll på att renoverad om till lägenhet , mitt I stan och på andra våningen . Vi som inte skulle sälja tittade på den och en spekulant var före oss. Vi var helt ense om att det skulle vara bra att slippa gräsklippning och jag var noga med inget ogräs får finnas i blomsterrabatten och omkring buskar . Mäklaren satte ut villan till försäljning, hur kan man ändra sig så. Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 18 augusti 2017 09:11

Min personliga hälsa går sakta framåt. Jag hoppas att bakterierna är borta ur min kropp, men jag har en inflammerad muskel ovanför knäet på mitt opererade knä. Håller på att försöka gå några steg innomhus utan krycka resultatet får man se framöver. Bena och knäna är gamla det är nog svårt att reparera./ Livsresan 1999 , vi hade överhuvud taget aldrig talat om att sälja villa som vi byggde 1972 utan vi roades av utlandsresor. Sonens familj skulle åka till Teneriffa i november 1999och tyckte vi skulle följa med, men skulle vi åka ville vi vara 14 dagar så vi åkte 1 vecka före och så var vi tillsammans den andra veckan det var den enda gången vi åkte till Kanarieöarna . Så kom året 2000 och vår svåger skulle värdera sitt sommarboende och då säger sonen ni kan ju värdera villan ochså , men vi skall ju inte säljavillan men man kan ju värdera den. Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy.

Av saradorthy - 11 augusti 2017 11:21

Den första partisympartiundersökningen är nu genomförd. Den var glädjande för några och mindre glädjande för en del. Alla vill vi att Sverige skall vara politiskt och tryggt land. Det är Partiledarnas uppgift att så skall förbli. Runt om i vår värld är läget mycket oroande. / Livsresan som pensionär är ju annorlunda men det är så bra att man anpassar sig till ett lugnare liv. Fritiden ägnade vi en hel del till vår församling, den hade och har ett stort arbetsområde det behövs många händer och ekonomiskt stöd.Min man fyllde jämnt 1996 och 1998 var det min tur då passade vi på att åka till Prag med min syster och svåger. Det var en dramatisk resa , en av resenärerna blev påkörd Avesta tåg och dog omedelbart , hans fru flögs hem till Sverige och S- Holm där hennes son väntade. Sista kvällen var det inbrott i rummet bredvid svågerns rum så det var skönt att sätta sig Ibsen och åka hem till Sverige Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 4 augusti 2017 14:55

Denna vecka tycker jag att det varit mindre trevliga nyheter . Läst att ligor från Östeuropa själ båtmotorer väldigt många i S-holm.varje dag är det någon som blivit sjuten ihjäl. Hur har det blivit så och varför och ligor som själ från gamla människor, det verkar som samvetet blivit grumligt. Dags att världens befolkning får Lära sig 10 Guds Bud . Vad livet skulle vara skönt om alla levde efter dom buden.Livsresan är ju mindre intressant sedan vi sålt företaget. Nu ägnade vi oss åt Fritidshuset , jag åt buskar och perenner det tyckte jag var jättemysigt. Min man byggde större däck runt huset, samt byggde en friggebod. Men vi plockade mycket bär runt vårt fritidshus det fanns blåbär hallon och lingon ofta fanns det mycket och då blev man så ivrig så man blockade mer än vi behövde. Så åkte vi på utlandsresor och min mans syskon bodde 6 st i Västerbotten vi träffade delar av dem minst en gång om året. Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards