Alla inlägg under juli 2016

Av saradorthy - 29 juli 2016 11:59

Förra lördagen var jag tillsammans med delar av min familj ute på en rolig utflykt . Vi åkte till en fäbodvall som min mormors pappa hade byggt kanske för 150 år sedan och den lilla stugan stod fortfarande kvar gjord av timmer. Jag kan i minnet ta fram vår lilla gulliga mormor som jag emellanåt låg över hos . Våran morfar hann vi aldrig träffa han dog endast 58 år . Den gångna veckan måndag och tisdag var jag på torget och köpte först hallon ena dagen och blåbär andra dagen , så fina och rensade. På onsdagen besökte jag sjukgymnasten och ville veta om jag kunde förbättra mitt knä . Fick veta vad ortopeden grejat i mitt knä och så fick jag 3 rörelser som jag skall göra morron och kväll jag tror att kommer att kännas bättre. Men jag har ju kryckan Oscar så länge jag behöver. I går hade jag barnbarnet Sofia med man och barn samt Jonas som ochså var med mannen hjälpte mig med sladdar som var i enda röra , det blev helt perfekt. Han är en mycket mysig kille. Dom åker tillbaka till Västerås i morron . Det andra barnbarnsflickans familj har just flyttat in i sin nya villa och jag hoppas att jag framöver får hälsa på dem . Det har varit mycket jobb och särskilt för mannen i fam. små dessutom har eget företag och sedan har dom 3 killar mellan 8-4-2 år att ta hand år Nu hoppas jag att dom får pust ut ett tag. Nu kommer jag att lägga ut kort från mormors fäbodstuga . Vädret är bra tror att jag så småningom i dag skall ta en promenad men först måste jag göra mina övningar som jag fått beskrivning av hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 22 juli 2016 13:48

På TV var ett program som talade om att i Sverige var det 250.000 fattigpensionärer. I S-holm serverade stadsmisson god och närande mat för 20 kr personen i fjol serverade dom 13.000 portioner mot 3000. förra året . Jag tror att det är många av tjugotalets änkor som var hemma med sina barn och kanske aldrig kom ut förvärvslivet på heltid. På TV såg dom inte gamla utmed det kan vara olika orsaker att pengarna inte räcker till . Men visst är det sorgligt . Det kan väl inte vara så att våra invandrare har det bättre än gamla svenska fattigpensionerer? I samma nyhetssändning vittnade muslimska kvinnor att dom blivit trakasserade för sina tygskynken runt huvudet. Dom sa att det var annorlunda förr, men det kan vara att det är många många fler nu. Men det är aldrig acceptabelt att på olika sätt bära sig dumt åt. Men många av oss undrar varför dom inte tar av sig när dom kommer tillsett inte islamiskt land.är det så att det är männen. som bestämmer hur dom skall var och hur dom skall klä sig. Är det så skulle jag vilja skicka hem dem från dom har kommit ifrån det är ord och inga visor . Man måste kunna ändra sig det har vi i Sverige gjort ändå in på 70 talet var det ingen kvinn som gick i kyrkan utan hatt på sig i dag finns ingea kvinnor med huvudbonad på sig på kyrkobesök . I veckan. Har det varit ett underbart väder och jag har försökt att njuta så mycket som möjligt . På tisdagen var jag tillsammans med en väninna och gick ner till.stranden i 4 Tim. På torsdag var jag med en annan väninna bjuden på lunch till ett trevligt par oj vad vi njöt både av maten men att sitta ute i deras trädgård var helt underbart. En solig helg väntar och den skall vi ta vara på hälsar Sara-Dorthy
Det

Av saradorthy - 15 juli 2016 11:04

Nu är Almedalsveckan slut och Partiledarna kan andas ut och få en välbehövlig semester jag önskar alla en skön och avkopplande semester. Alla i min ålder har ju ständig semester och några resor runt landet lockar inte längre bara endagstirer är mycket roligt. Vädret har varit lite SI och så och inte så roligt att sitta i våra otroligt fina parker. I går fick jag besök från Vallentuna goda unga vänner på väg hem från semestern . Då fick vi beta av allt som hänt sedan förra sommaren dom var här # Det är förfärligt vad som händer nu senast i Frankrike. Jag ber att Gud skall beskydda Sveriges gränser så att Sveriges befolkning skall känna sig trygga och alla som flyr hit skall känna samma sak . Vädret är mulet men jag skall gå en promenad i alla fall Hälsar Sara-Dorthy. PS Vilken fin sång Niklas Strömstedt sjön på Allsång på Skansen i tisdags DS

Av saradorthy - 8 juli 2016 15:53

Nu håller Almedalsveckan lida mot sitt slut. 5 st Partiledare har jag hört 3 st kvar som jag inte hinner lyssna på , jag måste ju blogga. Först kan jag säga alla är duktiga talare. Proffsigt bra. Björklund vill värna om EU samarbetet han är en riktig EU vän. Lööv var lite känslig pratade om könsstympning stenar mor blåljuspersonal och det är förskräckligt vill ochså vara med i EU.Löfven uppträdde som en stadsmannen S skulle ta itu med allt som är i kris och allt detta vill svenska folket höra. Ebba Thor talade varm.om familjen som ingen annan tåg upp. . Andra viktiga frågor tog hon också upp .Åkesson var skarpare i sina förslag bland annat skulle Polsen ta tag i villervallan som finns i flera områden runt S-Holm. Sammanfattningsvis alla tog upp problemen olika förslag blev det. Löfvens brandtalom en tredjedel av alla löften kan vara genomförda valet 2022 skulle det var bra . Jag tycker att vi i stort sett har trovärdiga politiker dom är ju bara människor som ibland fattar dom dåliga beslut. Nu skulle nog svenska folket att alla partier sluter sig samman och tar tag i migrationsfrågan och alla områden runt S-Holm. Problemen har säkert funnits i 20 år så både den nuvarande regeringen och alliansen få ta åt sig kritike Hälsar Sara-Dorthy









Av saradorthy - 1 juli 2016 11:05

Fasansfullt nu är det redan juli. Det går så otroligt fort nu när man är gammal annat var det när man var tonåring då gick tiden sakta.Denna vecka har det inte hänt så mycket bara att jag städat och tvättat. Men i tisdags satt jag en halvtimme i Örnparken då kom det ett par småpojkar den ena var 8 år så pratsam dom var födda i Sverige men deras pappa var Italienare och hade affär intill parken. Mamman var från Thiland och dom var skilda den nya kvinnan pappan hade var ochså från Thailand och väntade på uppehållstillstånd. Vi pratade om skolan jag kan inte berättade allt han beskrev . Jag sa till honom att man skall vara uppmärksam och lyssna på fröken då får man bra betyg och sedan bra jobb. När jag gick hem så sa han det var roligt att träffa dig ha en bra dag . Det är nog en klipsk kille. På söndagbörjar Almedalsveckan och eftersom jag är intresserad av politik så kommer jag att titta och lyssna hela veckan . Nästa vecka bloggar jag om vad jag fastnat för. Önskar alla en skön helg med vila och avkoppling hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards