Alla inlägg under mars 2015

Av saradorthy - 27 mars 2015 09:52

Vi går ni in i stilla veckan men det är kanske inte så många som tänker på det. Det har varit lite vintrigt i veckan som var . I onsdags var jag bjuden tillsammans med tre andra damer på soppa och våfflor med tillbehör mycket gott och trevligt , vi var där i fyra timmar men har man trevligt går tiden fort. Nu är det ljust till kl 19.00 på kvällen och våren närmar sig med stormsteg.Politiken rullar på KD valberedning är klar med sitt förslag får se om Rikstinget tycker likadant. Regeringen har förslag på att sänka Rotavdraget från 50 -30 procent . Jag förstår inte varför det upprör så många , storm i ett vattenglas tycker jag. Om det nu går att överföra dom pengarna till billiga hyresrätter til alla unga som saknar bostad så är det toppen . Det är förödande om inte unga får sin egen bostad. Jag känner inte till alla regler och beslut som kommunerna måste ta ställning till . Bostadskrisen måste lösas särskillt i Stockholm där alla verkar vilja bo och kanske där dom flesta jobben finns.Vi som bor i Norrrland tycker att Stockholm ligger så avsides. Ha det gott till nästa fredag hörs vi igen hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 20 mars 2015 12:20

Jag har inte bloggat om mina smärtor det senaste 1,5 åren. Hösten 2013 började mina ben kännas konstiga ,under mina knän fick jag så ont. Gick ett bra tag innan jag kontaktade min läkare. Prognosen verkade vara svårbedömd smärtan tilltog och sänkan steg kraftigt. Jag röntgades och tog en massa prover och inte förrän juli 2014 var diagnosen Muskelreumatism. Fick cortison och värken släppte och jag kände mig otroligt pigg. Jag tror att behandlingen var för snabb och inte tillräckligt stark, efter en 3 till 4 månader kändes mina knän så osmorda och benen tunga som bly, 3 feb. 2015 fick jag så otroligt ont på insidan av vänster ben fick snappt komma till min läkare och samma dag röntgen det visade sig att hade knäledsartros oj, oj, oj vad ont. Fick större dos av cortison samt en spruta men det blev snarare värre än bättre det är bara alvedon och värmedyna som hjälper. Samtidigt har jag haft bekymmer med mina tänder, tandläkaren och jag har kommit överens om att det blir inplantat av 5 tänder i överkäken . I går var jag och träffade tandkirurgen och han borrade in 3 st titanskruvar det gick jättebra. Och om 8 veckor när skruvarna har fastnat får jag 5 st fina tänder. Jätteglad för det . Får se hur det blir blir med mitt vänstra knä och hur det känns i mitten av april när jag skall träffa min läkare. Det känns som jag hållit till i Klagovisorna denna blogg tog och läste på klagovisorna i Bibeln men så illa ställt är det inte med mig. Om ett par Tim. Kommer ett barnbarn hit skall följa mig till Ica pch dra hem varorna så en ljusglimt finns det tack och lov. Det blir nog bättre tror Sara-Dorthy

Av saradorthy - 13 mars 2015 11:35

Det har varit en turbulent vecka för regeringen Levfen , Men det är nog inte så enkelt som vi vanliga människor tror. Miljöpartiet i regeringen var nog ett misstag. Men i detta fall finns det majoritet för att avtalet med Saudiarabien skall sägas upp . Rätt eller fel får framtiden utvisa. MARGIT Wallströms uttalande om mänskliga rättigheter Samt piskrapp kan varje svensk apsolut hålla med om men kanske, kanske skall en Utrikesminister vara återhållsam med Saudiarabiens uråldriga kultur dom där oljegubbarna verkar vara snarstuckna . Vi får hoppas att det rättar till sig. Så finns nu endast en kandidat til Göran Hägglunds efterträdare. Denna unga kvinna verkar vara mycket kompetent men jag hoppas att Jakob Forssmed blir vice partiledare att Lars Adaktusson finns med i Partistyrelsen , men det är Ebba som skall utse sina medarbetare sist och slutligen är det KD program och strategi som kan vända strömmen av väljare tillbaka till KD Lycka till önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 6 mars 2015 09:54

numera är det inte populärt att vara klädd i päls, men livet har ju en annan puls i dag. Men jag har ägt 3 pälsar i mitt långa liv. Första pälsen fick jag av min man när vår son föddes 1954 . Jag tror att det var en skanofix päls men jag är inte säker. Andra pälsen fick jag på vår första Gotlandssemester 1963. Det var mycket populärt med Gotlansfårspälsar. Vet inte hur det är idag när man semestrar på Gotland. Den tredje pälsen köpte vi 1985 vem som betalade kan man ju tänka sig. Vet inte om det är skinnet som heter Svakara det står så på. fodret. Den har jag använd varje vinter sedan dess , kortades av efter en 10 år och fifflades till . Men vintern 2013-2014 var sista vintern. Den var alldeles för tung för gamla axlar, Second Hand tar inte emot pälsar längre ingen som vill köpa dem. Jag beslöt att att sprätta isär den skinnet är onte alls nött, började lite smått i nov. 2014 och tänker fortsätta efter påsk sittande på min inglasade balkongoch sätta på infravärmaren så jag inte fryser. Men vilken yrkesskicklighet , jag har redan förundrats över deras noggrannhet oj vad många timmar det skall ta mycket är ju handgjort det är mellanfoder och foder en gång till och sedan sist det finaste fodret så tjusigt jag tror man kan göra en plus av det.undra om det finns ett yrke nu som heter Pälssömmerskor eller är kunskapen lagt i graven.Det blir en del stora bitar och av ärmarna mindre bitar men jag har en sonhustru samt 2 st barnbarnsflickor om dom vill så kan vi dela upp bitarna det är ju populärt med stolsitsar , kuddar mm mm. Har ni gamla pälsar sprätta isär dem . Så till sist varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök undrar Sara-dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards