Alla inlägg under april 2015

Av saradorthy - 24 april 2015 10:28

I veckan har jag vårstädas med allt som hör till .Det går inte fort men till slut är det klart. Jag tucker om att städa och ha det rent och pyntat omkring mig. Den 5 maj kommer fönsterputsardamerna och tar itu med den inglasade balkongfönsterna. Har inte hört någonting från Ortopeden så jag ringer upp och undrar om dom glömt bort mig, men remissen har skickats tillbaka till vårdcentralen deras förslag är att jag skall till sjukgymnasten . Jag som har så ont och svullet i mitt knä vill bara veta vad som har hänt mitt knä. Får ta upp det med min läkare till veckan . I Morron skall sonen med fru och jag åka 10 mil och gratta lilla Valter som fyller 1 år. Ett barnbarn följer ochså med , det blir roligt att få lufta på sig. I helgen väljs KD nya Partledare efter Göran Hägglund. Jag önskar henne lycka till , ett tufft jobb att vara partiledare vare sig man är man eller kvinna. Vårhälsningar från Sara-Dorthy

Av saradorthy - 17 april 2015 12:54

Ett litet inlägg i debatten i går kväll kl 22.00 När man pratar om äldrevården så blir det nog dom stora städerna som S-Holm G-Borg och Malmö som får stå modell . Vi skall tänka i andra banor. Underbart att det finns så bra boende när krafterna är slut och egentligen vill man bara ha lugn och ro och slippa alla vardagliga måsten . Nu när dom flesta är 90 år när vården tar hand om en är vi bara en halv människa inte kan jag förstå att det behövs så mycket aktiviteter. Nog om det. Dödsskjutningarna i G-Borg är mycket oroande. Man måste göra klart på skarpen vare sig det är invandrare eller svenska ungdomar att i Sverge skjuter man inte varandra. Upprepas det måste straffet bli utvisning för dom som invandrat fotboja för svenska ungdomar. Advokat Fritz hon har bra förslag lyssna på henne . Vi är alldeles för ljusblåa i Sverige . Tänk på andra länder hur dom behandlar våra journalister när dom är ute på reportage helt lagligt. En skön helg önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 10 april 2015 11:37

För ett par mån.sedan berättade Rädda Barnens Generalsekreterare att det finns så mycket fattigdom i Europa , kände mig som sömndrucken har nog inte trott att det fanns så mycken fattigdom. Finanskrisen 2008-2009 visste man ju om men inte att den skulle leda till fattigdom utan bara till åtstramning av konsumtion. Vi kan ju alla komma överens om att Romerna som känner sig tvingande att fly genom hela Europa för att sitta och tigga lever i fattigdom och misär. Nu tycker 50 procent av svenskarna att tiggeri skall förbjudas för deras eget bästa, det låter obarmhärtigt men jag tror att det är bättre hjälpa dem på plats. I onsdags var det Romernas Nationalsdag, det firades ochså här i min stad .måste betyda att det finns Romer här etablerade fast jag inte hade en aning om det. Hoppas att dom som kan deras språk och vet om deras elände kan hjälpa dem i Rumänien att registrera sig och familjen . Nu är det läge att förändra för dem. Fattigdomen ute i övriga Europa hur gör vi med det kanske vi i Europa ta tag i det så får andra ta hand om sin grannar.Dela upp jordklotet vad tycker ni om det? Det blir nog skilda uppfattningar! I denna underbara vårtid är det något man blir sorgsen och missmodig över är det en värld som är så fylld av krig och elände. I alla fall är det ljust till kl.20.00 Kram till er alla Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 3 april 2015 16:28

Nu påminns vi om Påskens budskap, när Jesus led och dog för hela världens synder. Man skulle önska att alla människor tog till sig hans försonande budskap. Döden kunde inte behålla honom. På tredje dagen uppstod han från det döda och det är upp till var och en att leva i hans kärleks budskap. I vår söndrande värld så finns det bara en som kan rädda oss. Jesus Kristus världens enda hopp, men vilket underbart hopp vi alla har som tagit emot hans frälsande budskap. I dag är det Långfredag. Jag är bjuden på middag kl. 15.00, mycket roligt. Påsklördag har jag själv middag för fyra gäster. Hoppas att det blir lyckat . Delar av min familj finns i Västerås. Eftersom jag har så besvärligt i mitt knä blir det inget gudstjänstbesök i påsk. Hoppas att jag får hjälp framöver. Balkongen är påskpyntad. Blir det varmt kan man sitta och bara njuta. I går ringde en svåger från Skellefteå och önskade Glad Påsk . Strax efteråt fick jag en grupp blommor från alla barnbarn och barnbarnsbarn. Vilken rolig överraskning. Nu skall vi alla njuta av försommaren tycker Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards