Alla inlägg under november 2017

Av saradorthy - 24 november 2017 11:24

I kväll kl 18.00 skall Bostadsföreningen Dublin Fira 10 års jubileum . Bostadsföreningen har 22 st lägenheter hälften av familjerna har bott där sedan fastigheten blev klar. Vi har hela tiden haft en mycket bra styrelse som skött sig utordentligt bra. Vi skall äta en trerättersmiddag och platsen är Ödbergska gården .I går snöade det jättemycket men i dag är det uppehåll. Nästa blogg skall jag berätta om menyn . Så kan jag meddela att bältrosvärken är på sluttampen det är nu huden som är känslig och öm av all värk. Hoppas att det inte blir någon överraskning i min kropp . Det tar nog några veckor innan man kommer upp på banan igen . Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 17 november 2017 12:12

Nu har EU mötet kommit i gång i Göteborg . Mycket bra när höga EU stadsministrar träffas och lär känna varandra ock talar och lyssnar på varandra . Alla i presidiet tackade Löfven för inbjudan. Vi gräsrötter hoppas att det skall komma något gott av ur mötet. Carl Bildt har sagt att man skall vara vänner med sina grannar . Så några ord om den blivande räntesänkningen på bolånen . Nu är det köparnas marknad i S-Holm klanman räkna med femhundra tusen i lägre pris och i dom mindre staderna kanske. Tvåhundra tusen . Minskningen av räntebidraget blir nog i lagom takt . Det blir nog inte så dramatiskt .Samtidigt med EU möter så har L landsmöte Medan jag skri er ser jag på TV 2 Just nu är det sol och inte frost Trevlig Helg hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 10 november 2017 11:08

Jag har blivit mycket uppbragd över den man som skjutit flera skott i en polis mans villa, så respektlöst och fasansfullt så det finns inga ord. Likadant när Polisstationer vandaliseras och när ambulanspersonal trakasseras . Hur har det blivit så här i Sverige , sköter vi oss så har vi det riktigt bra. Senast hörde jag att politiker får hat via sms alla dom som är demokratiskt valda behöver vi för vår demokrati.Jag skulle nästan ha lust att köra dessa män till en diktatur så får dom se hur det är där. Alla kan ju inte få allting har vi mat på bordet och tak över huvudet sommånga saknar ute i Världen så har vi det bra . I får kväll i programmet Opinion var det någon som sa att vi hade Europas högsta skatt kanske är det sant men vi får sjukvård skola och omsorg mm det är ju inte dåligt. Men jag hoppas att Regering Rikstad landsting och kommuner försöker i alla fall att se om sin ekonomi Hälsar Sara-DortHy

Av saradorthy - 3 november 2017 10:27

När man köper bostadsrätt får man en tidning som heter Din Bostadsrätt . Bostadsrätternas U Blomkvist frågar MP Per Bolund i senaste tidningen om det är en bostadsbubbla . Han tror inte det men priserna stannar upp eller går ner. Mäklarna säger att det tar längre tid att sälja . Jag tror att det blir så här mycket lägenheter men dem som behöver en bostad har inte råd att köpa eller hyra. / min bältros är mycket värre än man kan tro , nu är det 2 mån sedan det blev upptäckt men det känns som det inte hänt har så ont under högra armen och det är så ilsket ont.Många säger att det kan ta 3-5 månader . Läkaren säger att det skall bli bra till slut , men då är man verkligen slut. Nu är det Allhelgonahelgen och alla som har möjlighet tänder ljus på sina käras gravar . Önskar alla en trevlig helg hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards