Alla inlägg under september 2014

Av saradorthy - 26 september 2014 14:31

Det blev en sen blogg, men jag ville vänta till Löfven varit hos talmannen och beskedet var att han kan bilda regering. Det är och har varit tuffa dagar och förhandlingar . Nästa fredag presenteras den nya regeringen. Enligt min bedömning så har dom piffat till honom frisyren och hela han . Det är inget fel att bättra på sig det gör kvinnor ochså .Nästa fredag återkommer jag om den nya regeringen. Här är det ett väldigt busväder så ingen vill ens sticka ut näsan . Jag har vakat två sorters matbröd i dag och jag tror att dom blev lyckade. Har börjat lite smått med höststädningen , resten får bli till veckan om vädret tillåter . Tack för i dag hälsar Sara-Dorthy.

Av saradorthy - 19 september 2014 10:21

Nu håller Stefan Löfven på att sondera om det går att bilda en ny regering. Jag gratulerar om det går bra.Att SD blev så stora är en överraskning för svenska folket tror jag.När ledare och journalister och tom. pensionärer tror och tycker att flyktingpolitikens storlek är orsaken.när Reinfeldt bad svenska folket öppna sina hjärtan och berättade hur mycket det kostar , blev nog alla förskräckta och SD har ju trummat på att nu kan vi inte klara åldringsvården mm så verkar det som många tror på honom.När man ser framgången i områden med väldigt många flyktingar ,det år klart att blir ploblem med bostäder och jobb mm . Men jag vägrar att tro att Sverige är ett rasistiskt land,apsolut inte.Om folk tycker att flyktingströmmen är för många blir valet ett medel att uttrycka sig . Jag har bloggat om det förut ,nu måste partierna gemensamt resonera om intregationen och mängden flyktingar . Vi måste reda ut att invandring har vi haft hur länge som helst. Alla har berikat vårt land och resultatet har blivit att vi är ett välmående land.Flytingströmmen är en annan sida.Så till resultatet , alla allianspartierna förlorade Moderaterna mycket . Västerblocket står också och stampar. Men en sak är säker när det är för många partier så blir alla förlorare.Men jag blev deppad när Reinfeldt , Borg och Bildt jobb är till salu.Domär alla lysande stjärnor ute i Europa och det betyder mer än vi kanske tror. Mycket bra har dom åstadkommit , men det verkar som om många tycker att välfärden har försämrats.Men det lilla jag har fått del av har jag inga anmärkningar. Det är mycket svårt för alla regeringar att skapa ett Himmelrike på jorden. Men det som uppenbart är fel skall ju naturligtvis rättas till.det blir nog analyser i alla allianspartier. Jag beder Herre beskydda vårt land Hälsningar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 12 september 2014 10:40

Innan vi lämnar politiken just nu måste jag beundra alla partiledare vilket oerhört tempo dom har visat.Vara med i alla medier nästan dygnet runt.På söndag får vi veta vilket block som vunnit. I helgen som var hade jag en oerhörd tandvärk i en tand som var rotfylld. Tandläkarbesök på måndag det blev ingen munter upplysning. Bara att gilla läget. Nu är det höst , damerna brukar nog kolla höstgardero en. Sedan väntar höststädning med fönsterputsning och byte av gardiner. Så länge jag kan städa själv och pynta är det mycket roligt.Par som har heltid och småbarn förstår man att det är skönt med städhjälp. Få se nu om Rutavdraget får vara kvar. Det är särskillt bra för äldre som inte orkar med hushållsgöromål. Jag försöker att förstå unga och medelålders situation, men det är min ålder som man är expert på. Det blir ju mycket av den lovssituationen bloggen belyser. I torsdags firade en Barnbarnsflicka 10 årig Bröllopsdag . I äktenskapet har 3 st söta flickor föds. Domförsöker att få sitt vardagsliv att fungera , jag tycker att dom lyckats bra. På lördag skall jag ha middag för min sons familj, sonen har fyllt 60 år och man vet inte vad tiden tagit vägen. Näst blogg blir om valet mycket spännande tycker Sara-Dorthy

Av saradorthy - 5 september 2014 13:42

Nu har alla Politiker utfrågats av Mats och Anna i SVT 1 Alla fint klädda ,vältaliga lugna och fina samtal fick beskriva vad partiet vill satsa på nästa mandatperiod. Den enda damen är duktig och skötte sig mycket bra,Glad och trevlig. Nu vet vi ju att allt man vill uträtta inte kommer att ske.Särskillt jobbigt för Stefan Löfven som försöka att komma sams med Mp och V. Det måste bli komplicerat. Den som lever får se. Denna vecka har ett av mina 6 barnbarnsbarn på 2 år opererats i ett öra det var visst något annat också som jag inte minns. Det gick jättebra, Pappan var hela tiden med , mamman skötte dom andra 2 pojkarna Vad underbart med bra sjukvård, man skulle önska att alla barn i dom krigshärjade länderna hade det lika bra, men tyvärr är det inte så. Så ser det ut att bliännu en solig och vacker helg och vi skall ta vara på den Hälsningar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards