Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Valet 2014 Fredagen den 19 sept.

Av saradorthy - 19 september 2014 10:21

Nu håller Stefan Löfven på att sondera om det går att bilda en ny regering. Jag gratulerar om det går bra.Att SD blev så stora är en överraskning för svenska folket tror jag.När ledare och journalister och tom. pensionärer tror och tycker att flyktingpolitikens storlek är orsaken.när Reinfeldt bad svenska folket öppna sina hjärtan och berättade hur mycket det kostar , blev nog alla förskräckta och SD har ju trummat på att nu kan vi inte klara åldringsvården mm så verkar det som många tror på honom.När man ser framgången i områden med väldigt många flyktingar ,det år klart att blir ploblem med bostäder och jobb mm . Men jag vägrar att tro att Sverige är ett rasistiskt land,apsolut inte.Om folk tycker att flyktingströmmen är för många blir valet ett medel att uttrycka sig . Jag har bloggat om det förut ,nu måste partierna gemensamt resonera om intregationen och mängden flyktingar . Vi måste reda ut att invandring har vi haft hur länge som helst. Alla har berikat vårt land och resultatet har blivit att vi är ett välmående land.Flytingströmmen är en annan sida.Så till resultatet , alla allianspartierna förlorade Moderaterna mycket . Västerblocket står också och stampar. Men en sak är säker när det är för många partier så blir alla förlorare.Men jag blev deppad när Reinfeldt , Borg och Bildt jobb är till salu.Domär alla lysande stjärnor ute i Europa och det betyder mer än vi kanske tror. Mycket bra har dom åstadkommit , men det verkar som om många tycker att välfärden har försämrats.Men det lilla jag har fått del av har jag inga anmärkningar. Det är mycket svårt för alla regeringar att skapa ett Himmelrike på jorden. Men det som uppenbart är fel skall ju naturligtvis rättas till.det blir nog analyser i alla allianspartier. Jag beder Herre beskydda vårt land Hälsningar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards