Alla inlägg under mars 2018

Av saradorthy - 30 mars 2018 11:36

Nu är Påskveckan i full gång. För omkring 40 år sedan var det ganska otänkbart att man som medlem i Pingstkyrkan att åka till fjälls eller annan semester. Då var det Påskkonferens och alla ville vara med på den . Nu när båda makarna jobbar heltid och ekonomin blivit mycket bättre passar det bra med lite avkoppling i Påskhelgen . Jag fick en fin Påskgrupp från barnbarn och barnbarnsbarn i går. Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 23 mars 2018 10:06

Några tankar kring sjukhusmaten.En dotter till en kändis skräde inte orden undrar om hon trodde att mamman lågmäld ett privat hälsohem i stället för sjukhus. Jag har själv légat några dagar vid 2 tillfällen på sjukhus . När man ligger på sjukhus då är man sjuk och kanske opererad . Vid hög ålder är man trött mycket trött och så har man ingen matlust alls det är problemet, det finns ingenting man längtar efter när man kommer vem är det likadant . Inte upplevde jag att den var alldeles vedervärdigsom dottern berättade . Det kostar ju bara100.kr dygnet så inte kan man begära att man får äta som på kalas. Jag tycker hon skall be om ursäkt för sitt uttalande hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 16 mars 2018 11:55

Nu har solen kommit till vår stad, det är så otroligt vad glad man blir . Men snön är så kompakt så man undrar när den försvunnit.Nu skall Ebba Thor ut med Bert Carlssondet blir visst på måndag första gången . Det är ett nytt grepp kanske det blir bingo. Nu har partiledarna mycket tufft framöver, sjukvården kommer att vara en central fråga. Men har igår stad tycker jag vi har det så bra vänliga sköterskor som svarar på hälsocentralerna och Doktorer som gör det bästa för att vi skall ha det bra Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 10 mars 2018 11:57

I går var det Internationella Kvinnodagen undrar hur det känns för alla medelålders män som betett sig omoraliskt och kränkande som istället skulle vara föredömen för yngre män . Men jag tror när privata fester där alkoholen får flöda då går vettet ir dem . Nyktra män beter sig inte så .Mitt upp i bloggande fick jag höra att Madeleine och Chris fått en dotter. Grattis nu har kungaparet 7 barnbarn . Här bara snöar och snöar det nu vill vi inte ha mera snö. Om 3 veckor är det Påsk som kom tidigare i år. Det är bäst att ta fram lite Påskris hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 2 mars 2018 08:21

Det är otroligt vad tiden flyger iväg, och vi har så kallt i hela Sverige . Jag har haft trubbel med min hörapparat i över en mån. Den har varit på reparation men den fungerar inte.På tisdag fick jag tid att uppdatera den men var inte inbokad till den som skulle åtgärda felet fick ny tid på torsdag då visades det att den var inte okey så nu är den skickad på lagning igen så får vara halvdöd ett i 10-12 dagar till. Barnbarnets fam. Från södra Sverige är hemma och visar upp det senaste lilla barnet som fötts, var här hos mej i onsdags och i dag skall jag till sonens fam och äta middag med familjerna . På grund av den ihållande kylan är mina knän mycket svullna och osmorda , börjar att längta efter lite värme hälsar Sara-Dorthy.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards