Alla inlägg under april 2018

Av saradorthy - 27 april 2018 11:18

Några kommentarer av partiledarna under veckan . M vill förbjuda tiggeriet i hela landet, och skall det någon gång förbjudas är det nu tucker jag.Det måste väl finnas något jobb i Rumänien om dom vill jobba det är frågan .L kom med ett bra förslag slopa alla bidrag till elsycklar och elbilar dom kan folk köpa utan bidrag pengarna skulle gå till polislöner . Så har C gått med på S och MP förslag att 9.000 ensamkommande pojkar skall få stanna och studera fast dom fått avslag visst är det märkligt då vill väl alla stanna som fått avslag.Bostadsminister Eriksson sa i media att bostadsbristen inte kan byggas bort utan då måste mormor maka på sig så att barnbarnen får bostad . Naturligtvis har det blivit ett stort bekymmer när så många flyktingar kom 2015 . Migrationen har kapsejsat nu håller regeringen på att reformera om få se om det går att få ordning på. Det borde nog vara invandringstopp tills det finns bostäder och jobb så alla kan försörja sig . Europa kan ju inte ta emot alla som vill komma hit. Men flyktingarna som vill komma hit måste få vetskap om att Europa inte är något Paradis det finns mycket att tänka på . Vad som är naturligt är att alla länder sköter sig så att innevånarnas vill stanna i landet . Så är det tänkt hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 21 april 2018 07:58

Nu har våren äntligen kommit till mellersta Norrland. Sol flera dagar och plusgrader , sopgubbarna har börgat ta bort sand och grus. Ljust till kl 21.00 på kvällarna man blir ju lite lyrisk. Om bara mina ben vore bra, jag skall till min doktor på måndagen den 23 april hon måste reparera mig hoppas jag. Hoppas att penséerna kommit till Blomster affärerna då skall jag köpa och pryda min balkong . Om en mån kan jag ställa ut pelargonierna och min mångåriga murgröna som får slingra sig uppövar stenväggen visst låter det roligt undrar hur många män som förstår det Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 13 april 2018 11:40

Denna vecka har media uppmärksammat 3 händelser. Det första var Lill-Babs Svenssons dödsfall. Det har varit en varmhjärtad och god människa, dom tre döttrarna har förlorat en kärleksfull omtänksam mor. Det andra var tvillingarna Sedin otroligt skickliga och trevliga hockey spelare som nu slutat sin karriär . Jag är inte intresserad av sport överhuvudtaget , men man kan ju beundra alla som är superduktiga. Så det tredje var dom hemlösa som inte har någonstans att sova utan åker tunnelbana och bussar på nätterna . Men varför skall dom vara i Stockholm för det finns säkert bostad 2-3 mil från S-holm mycket trevligare än vara mitt i S-holm Kan dom inte åstadkomma att flytta på sig så kan säkert socialen att hjälpa till livet kan ju bli mycket trevligare, är man pensionär så har man pensionoch kan söka bostadsbidrag lycka till att fly.tta på er Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 6 april 2018 11:14

I går kväll tittade jag på programmet från en arbetsförmedling i Örnsköldsvik. Jag tyckte det var ett mycket rörigt program men det var väl mycket dom ville visa. Är det inte så nu att företagarna anmäler till arbetsförmedlingen vad för slags anställda dom behöveroch förmedlaren känner till domstol jobbat i affär t. Ex. Varje förmedlare kan ju inte ha alla yrken på sitt bord. Jag har sökt 2 jobb ett i Ånge och ett i Umeå . Genast fick man ett förslag somnat ochså antog, det gick fort. Men tydligen är det mera komplicerat och alldeles för många sökande. Av reptaget förstod jag inte hur dom arbetade med dom sökande , men det verkade inte enkelt när dom måste anlita 3 experter . Hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards