Alla inlägg under januari 2018

Av saradorthy - 26 januari 2018 10:41

Lördag och söndag förra veckan var mitt äldsta barnbarn middagsgäst hos mig. Måndag hade jag tid hos min vårdcentral , bältrosens värk har inte upphört så jag fick en salva som kanske hjälper hoppas jag. Så fungerade inte TV varken ljud eller bild, det var bara att ringa barnbarnet han kom och fixade så att jag kunde både och höra . Nu har jag en egen TV reparatör utmärkt . Tisdag hände inget särski.llt onsdag var det att ta taxi igen till Hörcentralen min nyinköpta hörapparat fungerar inte , teknikern grejade med den men till slut sa han att den måste skickas för reklamation . Nu får jag höra dåligt en vecka till . Torsdag var jag på promenad i solskenet första gången en längre promenad på 5 mån. I dag är det fredag dags för lite städning . OBS salvan jag fick hos doktorn var inte bra fick mera värk än mindre . Den tar jag inte mera. Trevlig helg hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 19 januari 2018 11:54

Den sista veckan har media skrivit om tjänstepensionen som så drastigt gått mer . Men det är olika en pensionär gick ner 138 kr i mån. Och det märks knappas men för en del blir det mellan 500 - 800 kr i mån och då blir det kännbart.Så skrivs det ochså att jan . Mån är den fattigaste mån på året . Många handlar över sina tillgångar före jul det är väl orsaken .Vi som är födda på 20 talet är kanske mer vana att ha lite pengar i början av livet kanske det sitter i hela livet. Men i har ochså haft förmånen att vara med om en välfärdsutvecklingen utan dess like jag tror inte det kommer att upprepas så är man ekonomisk har många nog kunnat sparapengar. /. Så är vi alla förtvivlade över alla skjutningar som leder till döden särskillt i södra Sverige vilket jobb polisen har att utreda alla fall. Hur det skall bli stopp på detta undrar säkert många invånare i Sverige . Experterna säger att det är för få poliser och det är nog sant . Trevlig helg hälsar Sara-Dorthy
.

Av saradorthy - 12 januari 2018 12:52

Jag tittade på Uppdrag granskning om BB nedläggningen i Sollefteå. Det vi fick lära oss var att kommunerna inte skall lägga i landstingens uppgifter och vice versa. Nu när Landstingens ekonomi i Västernorrland är i kris måste landstingspolitikerna ta tag i detta och resultatet har blivit som det är. Jag tycker så här att ingen skall föda sitt barn i en vanlig bil utan naturligtvis får anlita ambulans utan krångel och landstinget får bjuda på det , samt skall det finnas minst två lediga rum både i Ö-vik och S- svall så att oroliga mammor kan åka inågon dag före . Då kanske upproret blivit har blivit något mindre , sedan skall man fortsätta att arbete för att BB öppnas . Efter valet 2018 får vi se resultatet . Människorna är så funtade att tar myndigheterna bort någonting som vi vant oss med det kan vara lite av varje då blir vi frustrerade vi vill inte få det sämre . Det som var mindre roligt att höra att folk hotat demokratiskt valda politiker med att dom skall dödas eller att bli sjuka så skall man naturligtvis inte vete sig i ett av världens bästa land. Undrar hur dom känner sig

Av saradorthy - 5 januari 2018 11:40

Oj nu är det bloggdags igen . Vad har hänt sedan förra fredagen.På tisdag var jag till vårdcentralen och tog en massa prover , min bältros har ännu inte lämnat min kropp trots 4 mån sedan den bröt ut . Vad kommer att hända detta år , vi vet ju att det är valår och det blir spännande , det är inte självklart vilken sida som vinner. Just nu när jag sitter och skriver kladden till min blogg det är torsdagkväll kl 19.00 ringer min sonhustru och talar om att dom fått sitt sjunde barnbarn och jag mitt sju de barnbarnsbarn . Vad glad man blir när allt gått bra . I dag på instagram visar den stolta fadern sin nyfödda dotter och talar om att mor och barn mår bra . Nu tror jag hälsar God fortsättning på det nya året Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards