Alla inlägg under januari 2014

Av saradorthy - 31 januari 2014 12:42

Bilden av den misshandlade elmontörer i Ryssland,som inte fick ut sin lön ock skulle erkänna att han stulit kabel.Blev misshandlad så fruktansvärt det kan jag inte glömma i första taget.Alla andra arbetare som inte fått ut sin lön,hur kan man tro att folk vill jobba gratis. det blir man inte mätt på. Det är O S baksida. Katolska Kyrkan blev avbruten av 3 kvinnor med bar överkropp,dom ville stödja rätten till fri abort i Spanien. Mötesbesökarna blev mycket upprörda, hur kan man ha så dålig smak. Elisabeth Olsson Wallin var där och det man man nog förstå. Till sist nu var Magdalena Andersson i sitt esse i debatt i Expressen i dag,det fanns ingenting som alliansregeringen gjort allt var dåligt. Det riktigt osade svavel. Rödgröna har vind i seglen och nu är dom på bettet.Jag vill inte kommentera hennes debbat. Men den som lever får se. Nu är det helg igen och här är det snålkallt ,men det blir ljusare för varje dag . Varma hälsningar från Sara-Dorthy

Av saradorthy - 24 januari 2014 13:33

Fredagen den 24 jan. Svenska folket skall få svara på vad dom tycker är den viktigaste i valet 2014. Jag tror eller inbillar mig att 40 talisterna kommer att dominera svaren. Det är nog äldrevården som dom oroas för . Deras egen ålderdom.det har varit några kändisar som kritiserat vården på deras förälder. Jag tror inte någon i Sverige vanvårdas. Man måste ihåg att när man kommer Till ett äldreboende så är det slutstationen det är där vi kommer att dö.Hela kroppen är ju slut, synen är dålig,hörseln är dålig,matlust finns nästan inte.Personalen gör nog allt vadom kan.Finns det någon personal som missköter sig är dom på fel plats. Var glad att det finns äldrevård hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 17 januari 2014 11:54

Redagen den 17 jan. Det skrivs och talas mycket om Pensonärernas matlådor. Börjar med att betona att alla som vill stanna hemma och olika slags service finns att få.När krafterna och orken är slut då är det skönt med städhjälp och matlådor.Jag har haft väninnor som bott hemma och fått matlådor.Inte ser det så roligt ut att värma och äta ur dessa lådor. Men vad är alternativet. Jag skulle ta ur och ha det på min egen talrik och krydda efter min egen smak.Maten kan inte vara så starkt kryddad när smaken är så olika.Det är inte bara dom som får matlådor som sitter ensamma och äter utan alla som blivit ensam efter ett långt äktenskap så har man inget val. Faktiskt så vänjer man sig.Men en sak som jag tror ingen tänker på, har man ingen matlust så får ju maten som serveras vara hur bra som helst. var glad alla ni som har matlust.Ät gott i helgen alla ensamma män och kvinnor hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 10 januari 2014 11:18

Fredagen den 10 jan.Alliansen har lagt förslag om 10 års grundskola. Lärarfacken,Lärarnas riksförbund , samt Lärarförbundet tycker det är bra.När jag tänker på hur många år ungdomar måste läsa innan dom är klar med ett yrke ,blir jag alldeles matt. Min generation hade 6 års Folkskola ,började jobba när vi var 14 år med vad som fanns. När vi var 24 år hade vi jobbat i 10 år.Men ungdomarna i dag tycker nog att det är lagomt romantiskt att börja jobba vid 14 år.Sossarnas ekonomiska. Taleskvinna Magdalena Anderssson berättade i går att L dom vinner valet ,skulle ganska många statliga verk omorganiseras och bli mer effektiva. Hur många personer som blir arbetslösa kinde hon inte svara på.Vinsten skulle gå till skola,vård och omsorg. Nu börjar fjädrarna på Vänsterpartiets Partledare att växa, han sätter sina klor på Stefan Löwen att han skall rätta sig efter Vänsterpartiets vinstprofil,annars sätter han sig inte i en rödgrön regering,men vad jag vet så har han inte fått någon sådan inbjudan.En mycket spännande valrörelse har nu börjat.Ha det gott önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 3 januari 2014 11:37

Varje år undrar man vad kommer det nya året att innebära.Om jag vore 25 år yngre skulle jag bilda en förening med namnet ALdrig Börja Röka eller Dricka alkohol.Den skulle vända sig till högstadie och gymnasieelever. Man måste börja med den unga generationen.Samhället skulle spara mycket pengar om unga medborgare aldrig började dricka eller röka .Man blir beklämd när man ser drivor av fimpar Gallerior och Biografer. i slutändan kan det bli många cancerfall.Föräldrar skall ju vara de ungas föredömen för sina barn naturligtvis är det många som är det .I TV 4 häromdagen så var det en man som slutat röka och nu höll föredrag om hur man lyckas ,han talade om 3 faser med många punkter och vad otroligt jobbigt innan dom gått igenom allt ,hur går det till med alla dessa krav. Tänk vad härligt att aldrig börja ,hälsan är god och börsen mera välfylld .Vi kan väl alla försöka göra Sverige mera friskare ,varmare och tryggare.God fortsättning på år 2014 önskar Sara -Dorthy.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards