Alla inlägg under oktober 2013

Av saradorthy - 25 oktober 2013 11:56

Vad jag har undrat hur det har börjat med alla dessa mat och bakprogram. Flera gånger i veckan både Morron och kvällsprogram. Det vispas ,hackas mosas mixas ,grillas steks ,jag vet inte allt.Vart tar allt vägen efterprogrammen,Bänkarna är fulla med kryddor grönsaker.mm mm .Det är årets kock,årets konditor samt matlagningstävlingar.Är det så omständigt att bli mätt i dagens Sverige.Men det måste ju vara ett stort intresse eller också har det blivit det. Dagens familjer har ju svårt att få timmarna att räcka till hur orkar man ta till sig alla dessa maträtter. Nu skall ni få recept på en billig fredagsmysrätt.Köp ett paket fibertunnbröd en eller flera kålrötter som är så fina nu. Skala och skiva kålrötterna ,kokas i vatten med en matsked sirap till en kålrot samt lite salt till dom är färdiga.Får kallna i spadet .När det är tid för mys smöra en tunnbrödsskiva lägg på kålrötter intages med ett glas Mellanmjölf.Oj vad gott och billigt. Nu till något riktigt roligt.I Morron kommer ett av mina barnbarn med sina flickor Selma,Nora och lilla Alva och hälsar på morfar och mormor och då får gammelfarmor vara med på ett hörn.Menyn som dom vill ha hos gammelfarmor är alltid våfflor med sylt och grädde.Det är alldeles utmärkt tycker jag . Trevlig helg.

Av saradorthy - 18 oktober 2013 11:49

Hösten har gjort sitt intåg med det första snöfallet där jag bor.Per Schlingmann strategen säger att man aldrig skall stå still, förändring är bra.I min närmsta bekantskapskrets är det förändring på gång.En vännina till kommer den 1 dec.att lämna staden för Skellefteå.En nyrenoverad lägenhet ,centralt och nära till dom aktiviteter som hon tycker om.En familj som bott på åttonde vån.bøü
Åbrottplats åttonde vån.med fin utsikt har helt plötsligt rutschat ner till första vån. I en fastighet intill med fin utsikt och allt perfekt.Så min syster och svåger har varit hemlighetsfull, nu har dom sålt sin villa fått tag på en bra lägenhet i centrala staden.påängen är att svågern fått en parkeringsplats. som han kan se från sitt fönster.Flytten blir den 1dec.Deras svägerska har också sålt sin villa och fått tag på en lagom stor lägenhet i centrala staden.Alla är 75 plussare.Det är bra att vara i rörelse ,han har så rätt strategen Per.Jag är i rörelse i min egen lägenhet ,skall flytta T V till rummet ,det var rörigare än jag trott .Ut med dom gamla skåpen och in med något lämpligare.Det är bara det ätt det nya inte kommer förrän 29 okt.Det är en röra utan like i lägenheten. Men det är bra med förändring ock man skall inte vara rädd för att misslyckas säger strategen Per.

Av saradorthy - 11 oktober 2013 14:10

I söndags.var det Partledardebatt i 2 Tim. Alla åtta var välklädda och prydliga på alla vis.Vi har ju ganska unga och fräscha gubbar och en dam på dessa poster. Det var lite hetta i debatten och det är väl helt i sin ordning ett år före. valet. alliansen har ju en styrka i att ha regerat tillsammans i 7 år . Det blir nog ett av det mest spännande valet på flera år. Många frågor ligger så nära varandra. En fråga som jag tror. Att ingen regering kan klara och det är arbetslösheten. Hörde att det var 40 procent av dom arbetslösa som hade någon slags funktionsnedsättning. Det enda som kan läsa arbetslösheten är en högkonjunktur. Solen skiner det är en fin höstdag . Önskar er alla en skön helgdag,själv skall åka med min sons familj och uppvakta ett barnbarnsbarn Ludwig som har fyllt 1 år.

Av saradorthy - 4 oktober 2013 11:37

Nu har hela oppositionen lagt fram sina skuggbudgetar. Men vad är en skuggbudget. Skuggorna flyttar på sig det vi men det kanske det som är poängen .Jag tänker på en aktion när det är fina grejor blir det först visning. Nu har partierna haft visning på allt dom vill förändra eller förbättra. Det var faktiskt bara Vänsterpartiet som jag satte mig ner och lyssnade till. Det var inte lite jag tror att det var 40 pungter . Det var mera av allting till slut var det ett helt smörgåsbord inte bara det utan ett Julbord. när föredraget var slut undrade jag var det inte något dom missat .Jo alla måste ju ha råd att dö. Naturligtvis vill dom att svenska folket skall ha gratis begravning inkl.kaffe och gravsten. Så fortsatte jag att fundera tänk om någon rik får ta del av detta Julbord.Ve och fasa i Jonas S . Värd får ingen vara rik av arv,Miljonlotteriet eller hårt arbete.. Nu har han 10 mån. att fundera över detta. Ha en riktigt skön och avslappnande helg.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards