Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Höstmys och förändring Fredagen den 18 okt

Av saradorthy - 18 oktober 2013 11:49

Hösten har gjort sitt intåg med det första snöfallet där jag bor.Per Schlingmann strategen säger att man aldrig skall stå still, förändring är bra.I min närmsta bekantskapskrets är det förändring på gång.En vännina till kommer den 1 dec.att lämna staden för Skellefteå.En nyrenoverad lägenhet ,centralt och nära till dom aktiviteter som hon tycker om.En familj som bott på åttonde vån.bøü
Åbrottplats åttonde vån.med fin utsikt har helt plötsligt rutschat ner till första vån. I en fastighet intill med fin utsikt och allt perfekt.Så min syster och svåger har varit hemlighetsfull, nu har dom sålt sin villa fått tag på en bra lägenhet i centrala staden.påängen är att svågern fått en parkeringsplats. som han kan se från sitt fönster.Flytten blir den 1dec.Deras svägerska har också sålt sin villa och fått tag på en lagom stor lägenhet i centrala staden.Alla är 75 plussare.Det är bra att vara i rörelse ,han har så rätt strategen Per.Jag är i rörelse i min egen lägenhet ,skall flytta T V till rummet ,det var rörigare än jag trott .Ut med dom gamla skåpen och in med något lämpligare.Det är bara det ätt det nya inte kommer förrän 29 okt.Det är en röra utan like i lägenheten. Men det är bra med förändring ock man skall inte vara rädd för att misslyckas säger strategen Per.

 
 
Ingen bild

Birgittamargareta

20 oktober 2013 11:39

75-plussare allihopa. Nja, det stämmer väl ändå inte. Har du varit på mitt 75-årskalas redan? :-)

saradorthy

21 oktober 2013 14:50

Jag vet att distriktsköterskan är mycket yngre menjag tänkte att vi låtsas som att alla är 75 plussare

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards