Alla inlägg under maj 2014

Av saradorthy - 30 maj 2014 11:19

Nu har EU valet gått av stapeln och resultatet har varit lite spretande.Jag är ju ingen analytiker men jag har reflekterat över resultatet.Miljöpartiets framgång kan ju vara att många hoppas att miljöfrågan i EU skall bli framgångsrika . Framgången i valet sept. 2014 blir nog betydligt mindre. Partiet FI skulle nog bli bekymmersamt för regeringspartiet om dom kom över 4 procent ,vilket jag inte tror. Sivert Öholm beskriver partiet i Tidningen Världen i Dag vilka frågor dom tänker driva. Jag håller med honom i allt han skriver. Det är ett skrämmande parti, lika som Sverigedemokraterna fastän på det moraliska planet. I övrigt blir ju inte valet sept.2014 lika i röstetalet som EU valet . Kristdemokraterna och Centern kommer naturligtvis in iRiksdagen.Hur det blir i Regeringsfrågan är ju mycket spännande.Nu går vi i Juni mån. Jag vill bromsa lite för sommaren går så fort. Trevlig Helg önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 23 maj 2014 08:49

Jag hoppas att alla med rösträtt går och röstar.Det är nog många frågor som Parlamentarikerna har att förhandla om.Dom svåra frågorna vet inte jag alls mycket om .Många tycker att EU lägger sig i dom enskilda länderna ,men det är ju det våra Parlamentarikerna förhandlar om.Vi måste ha förtroende för alla vi skickar till Bryssel.Det jag tycker är viktigast är att få ha fred i Europa .Då måste vi hjälpas åt ensam är inte stark.Det mycket svåra är ungdomsarbetslösheten i Europa .Det är en svår nöt att knäcka hoppas att dom lyckas.Så är det miljön som vi alla vill förbättra för våra barnbarn och barnbarnsbarn kan få andas en friskare luft. I Sverige tycker jag att vi alla försöker på bästa sätt ,sortera, köpa kravmärkt mm. Vi skall vara rädda om våra bönder så att dom kan hålla en hög kvalité på sina produkter.Än en gång glöm inte att rösta på Söndag den 25 maj. Sommarhälsningar från Sara-Dorthy.

Av saradorthy - 16 maj 2014 10:38

Det är 3 områden som jag tycker var bättre förr.Det första är tryggheten. Att vara barn och ungdom på 1930 talet var tryggt. Mamma var alltid hemma .Bodde man i en bondby så fanns far eller morföräldrar i närheten.Föräldrar behövde aldrig vara oroliga ,barnen fanns i granngården eller runt omkring.Det andra området var förnöjsamhet.Man hör aldrig det ordet nu. Det unga släktet vet dom vad förnöjsamhet betyder.Jag hörde aldrig dom vuxna klagade på någonting.Jobbet var hårt och tungt och slantarna få. Hemma i vårt kök samlades några gubbar emellanåt och pratade vad som hänt på jobbet .berättade roliga saker och alltid skrattade dom. Ingen sa att vi skulle ha bättre betalt eller kortare arbetstid .Det var 1930 talets gubbar. Det tredje området var plikten .Alla ville göra rätt för sig ett bra jobb.Pappa sa till mig du jobbar väl bra och gör vad du skall göra.Man var glad att ha ett jobb samma hur eländigt det ibland kunde vara.Det sägs att sossarnas slogan var Gör din plikt och kräv din rätt. Nu hör man alltid kräv din rätt.Ekonomiskt har alla fått det mycket mycket bättre än för 75 år sedan . Jag skulle kunna berätta mycket mera men detta får räcka Trevlig Helg önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 9 maj 2014 12:09

I min stad är det seniorvecka 5-11maj. Jag var och lyssnade på professor i Geriatrik Yngve Gustafsson i två Tim.långt föredrag. Bland det första han berättade var att när vi är 90 år är det 50 procent kvar av våra lung & njurfuktioner samt andra kroppsliga funktioner . Det är det normala åldrandet som vi får räkna med . Han uppehöll sig mycket om dom sköra gamla på äldreboende som får alldeles för mycket medicin. Sedan blir det fler och fler 100 åringar och alla behöver dom omvårdnad på gott sätt. En tidsinställd bomb, han beräknade att det behövs dubbelt så mycket personal för att vården skall bli acceptabel . Med andra ord en mycket intressant föreläsning. Det blir galakväll på lördag för seniorer Rubrik Det var bättre förr. Så är det EU val den 25 maj. Själv var jag och förhandsröstade i veckan Naturligtvis röstade jag på den bästa kandidaten . Det är mulet och grått här men trevlig helg önskar Sara- Dorthy

Av saradorthy - 2 maj 2014 12:04

Några Tim. Efter min förra blogg ringde mitt barnbarn och talade om att dom var på BB . Åkte in kl 15.00 och kl 18.00 var gossen född . Visst är det ett mirakel när allt går bra . kl 19.00 satt dom och fikade . Nu får ju mannen ochså vara med om hela händelseförloppet och det är toppenbra. Grattis till alla nyblivna föräldrar Så har det varit Första Maj med arbetarrörelsens demonstrationer . Jag undrar finns det några arbetare nu heter dom tjänstemän ,konsulter och chefer av olika slag . Dom kanske skall ändra loggen. Såg en rolig vits i en tidning. VILKEN FART PÅ DENNA BRASA VAD ELDAR DU MED SVAR : VALLÖFTE N . Det vet vi alla att det säkert en hel del vallöften som kommer att eldas upp . Politiker har stora mål men inte alltid lätt att förverkliga allt. Nu närmast är det EU val och det blir spännande att se hur det går för alla partier.Egentligen är livet spännande i vilken situation vi befinner oss i livet. . Mitt råd är var vid gott mod tänk positivt och ta en dag i sänder . Sköna Maj hälsningar från Sara- Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards