Alla inlägg under december 2013

Av saradorthy - 27 december 2013 14:51

Fredagen den 27 dec. Lyssnade på Kungens tal som jag tyckte var så bra. varmt och hjärtligt.Han avslutade talet med att när vi går in i det nya året 2014 så har vi haft fred i 200 år. Underbart vi borde utropa 2014 till ett Jubelår.Tänk vad bra vi har det som inte våra hem bombas sönder och samman och människor dödas till höger och vänster .Vad stolt jag är att bo i ett land som frikostligt kan dela med oss till människor i nöd runt jorden Tv galor och andra insamlingar har inbringat millioner kr. Varje år. Vårt land blir välsignat av att ge av vårt överflöd.Tisdagen den 31 dec. Är årets sista dag .Gamska många kommer att summera hur året varit. I min familj så har vi fått vara friska och kunna njuta av året. Vi får inte glömma alla som drabbats av sorg eller svår sjukdom Ett riktigt Gott Nytt År önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 20 december 2013 10:41

Måndagen den 23 dec. fyller Drottning Silvia 70 år. Vilken lycka att den unga Monarken fick syn på denna vackra intelligenta kvinna,precis en som han.behövde vid sin sida.Nu har Maud Olofsson skrivit en bok tillsammans med en som känner hovet väl.Hon hade länge varit frustrerad över att pressen aldrig skrev om hennes profftionelatet och kunskap.Det är hon inte ensam om att tycka. Tack Maud. Den boken blir intressant att läsa. Så börjar jultrafiken komma igång. I Morron startar mitt barnbarns familj resan upp till Norrland kör försiktigt. Roligt att få träffa dem alla fem. Hoppas att alla som skall ut och resande bil tar det försiktigt , bättre att det tar en timme extra och komma fram än att inte komma fram alls. God Jul.

Av saradorthy - 13 december 2013 11:25

Vad jag blev överväldigad över alla människor som hyllade och mindes Nelson Mandela .Med en mening kan man uttrycka sig vilken andlig och moralisk kompass han levde efter.I onsdags förlorade regeringen omröstningen om sänkt statlig skatt .Ingen kan ju uppleva någon skadeglädje kan jag tro.Nästan så det känns lite skakigt i Parlamentet .Det blir säkert ett mycket spännande valår. Naturligtvis finns det satsningar på både skola och jobb som regeringen hade trott skulle ge bättre resultat. Precis som andra svenska regeringar genom tiderna fått se negativa resultat fast man haft goda föresatser .Fick en bild 8,49 på morgonen av 2 glada tomtenissar mina älskade barnbarnsbarn Hugo och Ludwig.10,42 fick jag ett sms från min son ock sonhustru som skulle åka till Puerto Mogon och titta på båtar .I Morron kl14,30 landar dom i Sverige om allt går bra. Trevlig Helg.

Av saradorthy - 6 december 2013 17:28

Nu har skyltsöndagen varit och då brukar Julhandeln vara igång. Affärsmännen tror på något högre försäljning än i fjol. Jag tror också det ,hösten har varm och härlig.Nu har snön och då måste man se om sin vintergarderob.Makar emellan väljer ju ofta kläder åt varandra. Julen är en underbar tid med ljuschock glitter och alla som kan unna sig något extra gör det. Tänk på att välja miljövänligt åt barn och barnbarn. En sak ingen får glömma ,skall man skicka paket gör det i god tid det måste jag själv tänka på. Vi har fått ett tunt täcke snö och det skymmer kl 14.00 ta det lugnt med städningen det brukar behövas städas ordentligt efter julen. Nu skall jag smaka av mina nygräddade lussekatter. Trevlig Helg.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards