Alla inlägg under juni 2015

Av saradorthy - 26 juni 2015 10:50

För några veckor sedan var det en man i Morgonsoffan som berättade att om 20 år så skulle väldigt många jobb övertagits av robotar . Det låter så skrämmande overkligt, vet inte om det var vetenskapligt undersökt. Men vad inte robotar kunde utan behövde kreativa och idérika människor till att skapa nya jobb som robotar sedan skulle sköta om. Men alla som inte är så kreativa vad skall dom försörja sig på. Jag har en liten u.ppfinning som jag gått och tänkt på. Det behövs bara en liten verkstad som kan ta upp den lilla produkten utveckla den och sälja den utan mellanhänder. Det blir ingen stor marknad men en liten praktisk pryl, man måste skynda på i min ålder när tiden är knapp att vara kreativ . Skall denna fasansfulla prognos vara sann så måste alla vara kreativa och skapa jobb åt robotar att utföra det låter helt knäppt tycker jag .nästa vecka är vi inne i juli oj vad tiden flyger iväg. Hälsningar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 19 juni 2015 12:44

I veckan har mitt landskap fått en hertig Prins Nicolas av Ångermanland. Oj oj Oj vilket sött litet barn. Passar bra till detta vackra ,landskap Jag undrar finns det något vackrare landskap i Sverige . Är det någon som vill kommentera går det bra. Jag tycker om hela kungafamiljen dom gör ett bra jobb. Över huvud tagit skall man inte yttra sig negativt när man inte känner dom och vet vad dom uträttar. Vi skall vara väldigt varsam med orden när man yttrar sig om människors yrken och sätt att arbeta. Det är första gången som jag är ensam på Midsommarafton . Mitt onda knä gör mig mycket begränsad. Men på kvällsidan kommer barnbarn någon timme eller två. Vädret är gynnsamt och rätt så varmt . På ett sätt är det förskräckligt att det redan är midsommar och halva 2015 är till ända. Önskar alla en Glad nykter Misommar då vat man vad man gör Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 12 juni 2015 10:49

Det går inte att börja blogga utan att tänka på den unga flickan Lisa Holm och hur hennes föräldrar har det , dom kan väl varken äta eller sova av oro för deras fina flicka. Det är så obegripligt hemskt. Så påminns man varje dag om att det varit skottlossning och dödsskjutning . Nästan alltid är det Malmö , Göteborg, eller invandrartäta förorter i Stockholm. Jag skulle vilja veta är det invandrarungdomar som begår dessa dumheter. Är det vi svenskar som inte bemöter dem på ett anständigt sätt eller har dom andra värderingar som dom bär med sig. I Sverige får man inte skjuta ihjäl folk. Vi skall inte vara så blåögda att vi inte kan ta tag i mindre behagliga utvecklingar i vårt samhälle . Jag tror att det att 80 procent av svenska folket tycker som jag. Nu talar jag inte alls om rasism . Klotter och annan skadegörelse tror jag att svenska pojkar ägnar sig åt och då är det föräldrarnas ansvar att hålla koll på dem .Måste man betala för det man förstör skulle allt detta minska. Allt vad jag skrivit om kostar så mycket pengar tid och arbete för polisen som är satt att ägna sig åt det dom är utbildade för. Nu skall jag blogga om lite roligare Kungabröllopet som går av stapeln i morron . Dom är så söta och goa, jag tycker om romantik och titta på lite flärd kan väl inte skada , jag delar det med många kvinnor. Jag kommer att sitta vid TV hela tiden och vill önska domlycka till på kärleksresan. I tanken så träffas vi framför TV i Morron hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 5 juni 2015 11:57

förra helgen på sossarnas kongress försökte Stefan Löfven gjuta mod hos sina kongressombud . Men har ju Miljöpartiet att dras med i regeringen och det är väl vara ett elände. Till råga på allt så vill Feministerna i partiet bestämma över föräldrarnas föräldraförsäkring . Undersökningen har visat att 80 procent vill själva bestämma hur man delar på ledigheten . Har dom slutat att lyssna på rörelsen. Stackars, stackars Löfven skulle dom inte klara att regera denna mandatperiod så inte är det Stefan Löfvens fel. I dag tågar studenterna ut från gymnasiet , hoppas att dom uppför sig städat. Sedan väntar högre studier för en del och jobb för andra får vi hoppas. Lördag är det Sveriges Nationalsdag. Jag är alltid glad att fått födas och växa upp i Sverige . Hoppas att vi får fortsätta att ha fred i vårt. land och i Europa. Det är så bekymmersamt i stora delar av världen. Meteriologerna talar om att värman skall komma framöver och det får vi glädjas åt tycker Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards