Alla inlägg under juli 2017

Av saradorthy - 28 juli 2017 10:56

För att återgå till förra bloggen , där hade jag kommit hem från sjukhuset men det gick vara några timmar så fick jag frossa igen och feber. Det blev ambulans in tillbaka till Sjukhuset fick stanna till söndagseftermiddag , sedan dess fortsätter jag behandlingen och nu går det åt rätt håll vad jag kan förstå men visst är jag matt efter denna pers.Så har det varit en turbulent vecka för regeringen . Löfven har möblerat om i regeringen. Det var klokt att Försvarsminister fick sitta kvar. Det händer alltid någonting på högsta nivå . Vi får inte glömma bort att politiker är vara människor och ingen är felfri. Fortsättning av livsresan , en praktikant ville prya hos oss efter studenten hon var duktig och läraktig och fick stanna hos oss efter praktikperioden . 1993 tog vi också in en deltidare . Så kom året 1994 då vi överlät företaget till vår son även om min man hängde med ett tag. Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 21 juli 2017 16:02

I dag blev bloggen försenad på grund av att jag kom hem från Medicinska utredningsavdelning . Sonen hämtade mig och vi skulle äta middag tills. yngsta dottern med fam. Men innan sonen mig fick jag en sådan frossa och kändes väldigt sjuk. Sonhustrun såg genast att jag inte mådde bra. Dom ringde SjuKhusupplysningen och resultatet blev att jag skulle åka in på akuten . Väl där visades att jag hade 40 graders feber och lades in på avd. Det blev prover av alla slag och nu när jag skrev ut var diagnosen urinvägsinfektion och blodförgiftning undra på att man var sjuk. Jag skall äta antibiotika i 10 dagar. Livsresan sakt och gjort 1989 blev det flytt kontorsflytt till Scandiahuset en stor och rymlig lokal med lunchrum och arkiv mm. Vi hade bra med jobb och det var bara att jobba på. 1990 köpte vi en tomt ute vid kusten det hette Stubbsand 1991 började min man lite smått att bygga. Vi blev nog inspirerad av alla kompisar sombyggde vid kusten. Vi byggde en större åt sonens familj och en liten mysig stuga till oss själva på 35 kvm Fortsättnigning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 14 juli 2017 16:30

Först vill jag gratulera Kronprinsessan Victoria 40 år. Tack för att du är den du är. Bloggen blev försenad hade tid hos frissan måste piffa upp mig ibland . Fortfarande har jag besvärligt i mitt operade ben nu har jag ont imusklerna ovanför knäet kan inte gå utan krycka inne heller som jag kunnat förut . Doktorn har bekymmer med mig. Fortsättning av min livshistoria i miniformat på bloggen . Våran mamma dog 1985 och en av mina systrar fyllde 50 åroch min man och jag åkte till världspingstkonferens i Zürich . Resan utgick frå. Gävle med tåg och hemresan därifrån var dramatisk knappt hade vi satt oss på tåget förrän tåget tvärstannar och det visar sig att en ung kvinna kastat sig framför tåget och dog. Åren går fort 1988 började vi att se oss om efter en större kontorslokal som var byggt för ändamålet slutet av 1989 flyttade vi till scandiahuset mitt city och nu fick väldigt rymligt och priset därefter . På fritiden var vi engagerade i Pingstkyrkan som vi tillhörde och trivdes jättebra .Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy Skall försöka få in ett par bilder av min ommöblerade balkong.

Av saradorthy - 7 juli 2017 10:33

Almedalsveckan lider mot sitt slut. Vänstern J Sjöström han vill inte att folk skall tjäna pengar han harvekymmer med det. Jan Björklunds tal var mycket bra, han kommer att sitta kvar. C Lööv ung och ser ut att vara självsäker när hon talar. S Magdalena Anderssson bra talar om allt bra dom gjort och alliansens dåligt dom gjorde under 8 år. Hon såg ut att trivas i rollen . Den unga snygga Ebba Thor självsäker och briljant tal . Men jourlksterna har svårt att hylla henne vill bara ta,ā om att dom ligger dåligt till kommer inte att vara kvar i riksdagen säger alla. Men dom har haft fel förut . Journalisterna har många kommentarer om valet 2018 . I kväll talar Åkesson sedan sedan blir det väl MP och sist Moderaterna många kommentarer om henne . Vem som helst kan inte bli topp politiker man måste vara hårdhudad . Kanske valet 2018 blir en överraskning vem vet. Fortsättninga av min livsresa . 1978 fyllde jag 50 år . Det var ett lugnare firande. Snar blev det 1982 och vi funderade på att flytta kontoret på stan och det blev klart i slutet på året . Medan vi hade kontoret hemma var barnbarnet Sofia hos oss halva dagen . Föräldrarna gick ner i deltid båda två för att få livet att gå ihop med 2 små barn . Spännande med bestämda kontorstider , det fungerade bra tyckte vi. Samtidigt började vår son att läsa ekonomi . Han kunde varva sina studier med att jobba lite på kontoret. Februari 1984 kom en liten flicka till i fam. En fin och söt liten guldklimp , så kunde sonhustrun vara hemma . Stora sonen som var 7 år var ofta hos oss på helgerna. Fortsättning följer Hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards