Alla inlägg under september 2015

Av saradorthy - 25 september 2015 11:44

nu äntligen har jag fått en tid hos ortopeden den 20 okt . Oj vad dom verkar vara uppbokade. Sedan återstår vad han eller hon kan hjälpa mig med. Jag har blivit sämre och sämre i mitt knä. Så har Magdalena Ā presenterat regeringens höstbudget. Det är svårt för en vanlig gräsrot att kommentera men en grej tror jag blir bara en tumme och det är höjningen av pensionerna och bostadstillägget för 1920 talets pensionärer. Flyktingströmmen fortsätter att komma till. Europa . Nu får. EU göra som SD har föreslagit se till att alla som flytt till Libanon och och runt omkring Syrien ge pengar till mat och det dom behöver så att dom kan stanna kvar och slipper komma till Europa . Nu har hösten kommit till Sverige och vi får klä oss lite varmare. När det är sommar då längtar man inte alls till hösten men när den kommer finner vi oss i det. Till lunch skall jag äta Janssons frestelse med rödbetor oj vad gott naturligtvis har jag gjort den själv. En trevlig helg önskar Sara- Dorthy

Av saradorthy - 18 september 2015 12:32

Veckan började med röntgen av mitt knä och det gjordes ordentligt mot förra gången. Nu återstår att få träffa ortopeden och få höra vad han kan hjälpa mig .På tisdagen var det Riksdagens högtidliga öppnande 2015-2016 Kungens tal var varmhjärtat och bra han t.o.m Citerade ett bibelord. Stefan Löfvens tal och presentation av budgeten var i alla stycken bra men hur han skall klara alla löften skulle han i slutet av talet ha läst Ps 25 vers 1-6 . Det är sorgligt att se den stora flyktingströmmen som aldrig tycks ta slut, hur det skall lösas är nog inte enkelt. Hoppas att det finns någon lösning Hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 11 september 2015 13:17

Äntligen har remissen till röntgen landat där. Det betyder att jag kan röntga mitt knä på måndag. Flyktingarna strömmar till i massor, trötta hungriga och inte i bra skick . Nu gäller det att alla EU länder hjälps åt och ställer upp annars går det illa säger Göran Persson.Så är det nog. Dom som känner till situationen i Syrien säger att det ser mörkt ut att få slut på kriget . Jag undrar hur dom där kriga de herrarna har tänkt. Skall ett helt land tömmas på alla innevånare. Men nu gäller det att alla flyktingarna får mat och tak över sina huvuden. Sedan måste det ordnas på något sätt det blir nog onte så enkelt men vi måste klara det .Underbart att folk strömmar till med mat kläder och leksaker till barnen .Dom små barnen har ju ingen aning vad som händer. Är mamma och pappa med så är det tryggt. Vi som har det bra skall vara tacksamma att vi bor i Sverige. Hoppas att vi förblir ett bra land. Hälsningar från Sara-Dorthy

Av saradorthy - 4 september 2015 12:22

Flyktingkatastrofen berör oss alla.Särskilt tänker jag på alla i dom öppna båtarna vågorna som slår och där dom trängs som packade sillar , kanske utan mat och vatten. Inget vetskap om dom kommer levande fram till något land. Länderna i Europa har ju inte förberett sig på så stora mängder flyktingar, hoppas att dom inte blir alltför besvikna när det finns dåligt med bostäder och jobb. Flyktingförläggningar är ju inget för familjer, för ensamstående kanske det går att härda ut. Nu är ju hela världen i kaos och vi får försöka att efter bästa förmåga att hjälpa till. Nu till manegen plåga har kommit så långt att jag står i kö för tid hos en ortoped. Till veckan skall jag ta en ny röntgen. Så får jag se hur det utvecklar sig ont har jag varje steg jag tar, någon hjälp måste jag få hoppas jag. Att halta i 6 mån. tar på krafterna särskillt när man inte är helt ung. Ha det så gott i höstmörkret och mys så gått det går hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards