Alla inlägg under januari 2017

Av saradorthy - 27 januari 2017 10:29

Nu går jan mån. mot sitt slut. Denna vecka har jag varit utbjuden på fin middag av min son och sonhustru. På onsdag hade RPG sin första samling för året räddningstjänsten var inbjuden för att berätta om hur vi skall vara uppmärksam på spisplattor och levande ljus mm.Så är det turbulens inom alliansen, det kanske är bra att röra om ipolitikergrytan. Min egen analys är att alliansen blir överens om en budget inför valet 2018 , men omkom vinner valet är inte säkert kanske det blir en blocköverskridande regering. Så till min berättelse, efter ett år hos korvgubben så var det en flicka som tillhörde samma församling som vi hon hade tecknat sig för en etta i en fastighet som HSB höll på att bygga nu skulle hon lämna staden och frågade om vi ville överta kontraktet . Vi svarade ja på en gång min man sökte upp HSB kontoret en trevlig herre undrade hur vi bodde och när han fick veta det så sa han då skall ni få en lägenhet på 2 rum och kök 53 kvadratmeter. Min man skrev på kontraktet på en gång, insatsen var 1.500 kr och hyran 160 kr. I mån. Samma som hos korvgubben. Inflyttning jan 1954 . Alla kan förstå hur glada vi var. Fortsättning följer. Så önskar jag gott slut på denna mån. Sara-Dorthy

Av saradorthy - 20 januari 2017 10:35

I dag på agendan är ju Batras utspel och Trumps installation till USA president. Batras utspel är kanske ett är för tidigt Valet 2018 får svenska folket välja den politik dem tycker bäst om. Trump som ny president får USA folk i första hand uppleva. Vad han kommer att betyda för omvärlden återstå att se. Fortsättningen av min livsresa i mini format , efter 2 mån hos läkarparet så ock vi höra att en korvgubbe med låda på magen hade en lägenhet ledig men det visade sig att han hade hyrt ett rum till 2 gymnasielever, det betydde att det var 1 rum och kök att hyra delvis möblerat. Han ville ha ut så mycket pengar som möjligt han var ofta rund under fötterna . Vi bestämde att ta det i alla fall vi fick ju ett kök att laga mat i . Det visade sig att gymnasieeleverna var mycket tystlåtna och trevliga, inget problem med dem. Där bodde vi i ungefär 15 mån. Under året fick min man brusten blindtarm men som tur var gick det bra. Fortsättning följer. Nu har dom grå veckorna börjat men lite ljusare har det i alla fall blivit. Ha det gott i helgen önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 13 januari 2017 10:18

Så har årets första Partiledardebatt avverkats . Den handlade om oro i hela världen och om bristerna i Sverige i skolan ,försvaret och otryggheten i vissa städer. Men 2016 måste vi lägga bakom oss och försöka glädja oss åt allt som är bra . Skolan är bra, bra lärare har vi engagerade, auktoriteten måste dom tillbaka . Redan som barn måste man lära sig att ha respekt för dem som fått majoritetens rätt att leda olika områden . Föräldrarna har det största ansvaret för sina barn , sedan tar skolan vid som har sin uppgift att lära barn läsa , skriva och räkna i första hand. Sjukvården är mycket bra , där behövs mera personal har jag förstått. Om jag vore politiker skulle jag i första hand ta itu med gängbråken i förorterna när det , kastas sten på poliser och ambulanspersonal och t.o.m dödar . Mycket skarpa lagar måste till och mycket annat . Så till fortsättningen från förra bloggen . Efter ungefär 1 mån. var det ett lärarpraktik som ärvt en tvåplansvilla som renoverats blev dyrt så paret såg ingen annan råd än hyra ut övervåningen delvis möblerat . Det var 4 rum vi fick hyra det största, min syster ett och dom två andra fick 2 flickor hyra. Där bodde vi i 2 mån. Fortsättning följer. I går var det ett riktigt busväder men i dag är det 3 grader minus och lite sol .Helgen verkar bli fin med uppehåll och sol . Hälsningar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 6 januari 2017 10:35

Nu har vi firat nyår, våran mamma sa alltid vid varje nyår, vad månne detta år bära i sitt sköte. Det kan vi ochså över. En del ger nyårslöften som kanske är svåra att uppfylla. Alla vill vi att våra nära och kära skall få vara friska och ha det bra. Politiskt i världen var året 2016 inget att glädjas över och hur detta år blir vet vi ingenting om. Skall fortsätta att blogga lite om min livsberättelse. Bröllopsdagen kom med 50 st gäster på Bröllopsmiddagen . Dagen efter åkte vi med pappas lastbil med mina få ungflicksmöbler till Sollefteå, fick hyra in mitt pick och pack i Filadelfias källarlokal. Vaktmästarparet skulle på semester så vi fick vara i deras lägenhet i 14 dagar . Det var bussigt av dem. Ingen lägenhet hade vi fått så jag måste åka hem till mina föräldrar tills det blev någon lösning på bostadsfrågan.Alla kan nog förstå att det kändes sorgligt. Mamma tröstade mig , det kommer säkert en lösning. Det var bara några år efter andra världskriget så byggande hade stått stilla i hela landet.Fortsättning följer. Önskar alla en god fortsättning på det nya året 2017 Sara-Dorthy. Skall försöka få in ett par bilder Första bilden när vi var förlovad andra bilden av Bruden

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards