Alla inlägg under juni 2016

Av saradorthy - 24 juni 2016 11:23

Veckan som gått har jag haft förmånen att umgås med ett av mina 3 barnbarn och 3 barnbarnsbarn varannan dag i en vecka . I går promenerade jag till Resecentrum och vinkade av dem fick åka med min son hem. I dag är det midsommarafton och jag skall var hos min syster och svåger. Vi skall först åka till min mans grav och sedan till våra föräldrars grav som min syster och svåger övertagit. Vi har just fått reda på att Storbrittanien röstat om att lämna EU och svaret blev ja. Reaktionerna från dom andra EU ländernas förespråkare har varit sorgligt. Det kommer att vara många kommentarer en lång tid framöver. Framtiden får vi se resultatet. Det är aldrig bra med sprittning i fam.eller församlingar och andra föreningar det är alltid negativt och det kanske blir så med resultatet av detta EU val också. Önskar alla en Glad Misommar från Sara-Dorthy

Av saradorthy - 17 juni 2016 10:58

I söndags var det Partiledardebbat innan dom får välbehövlig semester . Jag tittade inte så mycket men vad jag hörde så talade regeringen om vad dom har för planer om de problem som ligger framför. Dom andra partierna har också förslag i en del fall i annan riktning, bäst vore med en samlingsregering när det är så oroligt strängt tagit i hela världen. Nog om detta. Måndag var vi några damer som åkte och uppvaktade en 75 årig dom i hennes mysiga sommarstuga . Vi fick mycket gott , glada och belåtna åkte vi hem efter 3 Tim. Tisdag fyllde vår lilla syster jämna år och beslöt att fira tillsammans med oss. Vi höll till i min sons villa. Mycket god mat och gott fika och mycket godis . Roligt att träffas när lilla syster med fam. för 16 år sedan flyttat söderut. Onsdag var det mellansysterns tur att bjuda på mat och allt annat gott. Vi var där i hela 4 Tim. Torsdag var jag faktiskt trött efter allt firande så då tog jag det lugnt. Barnbarnet med sina 3 flickor kom med tåget kl. 12.00 och skall stann hos mamm och pappa i en vecka så då får jag träffa dem. I dag fredag åker lilla systers fam. Hem igen . Min fina krycka har fått namn den heter Oscar jag lär nog inte bli av med den i första taget , men den är ju mitt stöd och det är vad jag behöver hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 10 juni 2016 13:12

På Sveriges Nationalsdag satt jag på kvällen och tittade på firandet på Skansen, men innan dess så promenerade jag ner till torget och vårt eget firande.Satt med några vänner ett par tim. sedan blev vi bjudna hem på kaffe av en av dom. På tisdag fyllde mellan systern år och då passade det bra att äta middag på minfödelsedag onsdag tillsammans med några flera. Fick blommor och flera telefonsamtal och sms från mina barnbarn , det roligaste var att få sms från 2 av mina barnbarnsbarn , dom andra var för små för att ha mobiler.I dag är det studenternas dag , men vädret är inte bra kallt och regnet hänger i luften , nu är det full fart på lastbilsflaken. det är säkert roligt att gott ut gymnasiet . En del har redan sökt vidare utbildningar sedan finns det några som vill se sig om i världen och reser några mån , men jag tror att jag stannar hemma i Sverige eftersom jag inte tagit studenten i år. Regniga hälsningar från Sara-Dorthy

Av saradorthy - 3 juni 2016 12:06

I söndags var det Partiledardebatt i Agenda. Två klavertramp gjorde Löfven det första var när han raljerade om jobbskatteavdraget som sossarna var med på. Det andra var påhoppet på Ebba Thor KD . Vad svenska folket vill ha svar på är hur regeri gen skall klara dom svåra frågorna flyktingar bostad och skola. Politiker skall inte tjafsa om det som varit utan hur framtiden skall bli. SCB undersökning är en ljusglimt för Löfven . Varför är stödet för KD så svagt? Min bedömning är att just nu är hela flyktingfrågan så aktuell för svenska folket och då är det S M och SD som har tagit tag i frågan och därför lägger svenska folket sina röster på demo partierna. När det blir val 2018 kommer valen att bli normala igen . Sedan tycker jag att det är för många partier i riksdagen det är långt ifrån lyckat . Det räcker med 6 V M L C KD S. Partiledarna brukar säga det är bara valet som gäller och vad rätt det är. Tycker Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards