Alla inlägg under mars 2014

Av saradorthy - 28 mars 2014 11:26

Girighet vilket hårt ord. Jag tänker på Hälsans Förskola och andra förskolor som har missbrukat sitt förtroende dom fått av regeringen.Men jag tycker det är värre att dom som satt att kontrollera inte skött sitt uppdrag. Ett annat fenomen i dagens Sverige är att klaga på allt.För lite personal på äldreboende, sjukhus, skolor ja överallt. Pengar fattas överallt t.o.m I idrottsföreningar. Men jag tycker att det allra värsta är att ungdomar tänder eld på skolor, krossar fönsterrutor mm. Skjuter varandra på öppen gata. Inte underligt att det fattas pengar. Är det dags att återinföra Kristenndomsämnet i skolan igen.Vårt land är ju byggd på den kristna tron. Tio Guds Bud borde alla barn få lära sig i skolan och i hemmen. Tjugo och trettiotalisterna vi fick tidigt lära oss vad som var rätteller fel. I Bibeln står det :
Vänj den i unge vid den väg han skall gå så viker han inte bort därifrån när han blir gammal. Detta blev en duster blogg. Men jag blir dyster när man tänker på allt som förstör vårt vackra och underbara land.

Glöm inte att ställa fram klockan. Hälsningar Sara- Dorthy


E

Av saradorthy - 21 mars 2014 10:11

Nu lämnar jag politiken ett tag. Om några dagar skall jag bjuda några vänner på lunch . Det blir spenatsoppa med ägghalvor och rostat bröd som tilltugg. Våfflor med Hjortronsylt och vispgrädde. Vatten till soppan , mjölk för dem som vill dricka till våfflorna. Jag tycker mycket om att duka så vackert som möjligt. En gul duk blir det ,pärlhyacinter och något klis på bordet . I rummet i övrigt blir det Påskliljor och tulpaner . Det trevligaste är ju att få umgås med varandra,när man i vanliga fall sitter ensam och äter. När bloggen är skri en skall jag till Humanresurs och prova blodtrycket som varit lite för högt ett tag. Kl 14.00 skall jag till fotvården och skämma bort mina fötter. Jag har inga problem med mina fötter men. Det är skönt att få dem ompysslade. Man känner sig som man fått nya fötter.Jag tror att det blir sol i helgen. Ha det gott önskar Sara-Dorthy.

Av saradorthy - 14 mars 2014 10:12

Nu har alla Partiledare intervjuas av den sympatiska läkaren och psykologen Poul Perris. Jag har sett och lyssnat på alla 8 partiledarna. Alla har verkat bekväma , om att fått berättat ostört om sin barndom samt sitt engagemang som unga i politiken.Om jag uppfattat rätt så har alla fortsatt att engagera sig i samma parti och nu är dom alla Partledare.Alla är nu ute landet för att bekanta sig med dom som förhoppningsvis skall bli deras väljare. Vi har varit med om ett otroligt välstånd dom senaste 30 , 40 åren . Men tyvärr,tyvärr finns det medborgare i Sverige som inte kunnat ta del av all välfärd som dom flesta fått. Jag ser det som ett svårt uppdrag att komma tillrätta med det. Arbetslösheten ute i Europa är ju katastrofalt stor och vi vet ju inte vad framtiden bär i sitt sköte som kan påverka vårt land.Jag önskar alla Partiledare lycka till . Våren och ljuset har kommit och nu skall vi alla njuta av det .Trevlig Helg önskar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 7 mars 2014 10:19

Semester på Brännön. Det är söndagkväll när telefonen ringde hos. Elvira. Samtalen börjar alltid med prat om ditt och datt,lite prat om semester tillsammans. Elvira ville att Isak skulle upp till Norrland i slutet av juli , Han svarade genast ja. Det är inte alltid han gör det. Kommande vecka började Elvira planera vad dom skulle hitta på. Då tänkte hon på Brännön,en vecka där skulle vara skönt. Varje söndagkväll ringer de varandra. Nu var det Elviras tur.Hon var förhoppningsfull när hon ringde och berättade vad hon kommit på.Men Isaks röst lät inte så positiv. En hel vecka , vad skulle vi göra där? Tre dagar räcker väl. Men hur skulle Elvira få Isak på samma våglängd som hon,. Tankarna snurrade runt, till slut sa Elvira , vi kan ju åka därifrån när vi vill till min bostad. Genast blev Isak medgörlig. Så kunde Elviraboka stugan och det kändes skönt. Så kom dagen när Isak kom med tåget. Elvira mötte upp. Väskorna packades , så skulle det handlas lite.Bil till samhället som båten gick ifrån. soligt och fint var det . Resan med båt tog 11/2 timme. Väl framme fick dom nyckeln till stugan. Underbar utsikt. Isak räknade 70 trappsteg upp. Isak såg inte alls missbelåten ut , så det här skulle nog gå bra.Följande 3 dagar ar det strålande sol och varmt . Den tredje dagen var Isak på ett strålande humör. På kvällen tog han på sina sportskor också skulle gå ner och köpa Expressen .Då sa han till Elvira,är det någonting du önskar så skall jag köpa det . Elvira blev förvånad , det man du sälja när det inte finns något annat att köpa än mat . Isak log för det visste han.Dagarna flöt iväg fort ,det var vara ett problem , hur skulle han få Elvira mer i badet. Isak tog alla tillfällen att bada . Sista dagen var Elvia redo för ett bad . Simmade och njöt i fulla drag. Isak var belåten att han fått Elvira i badet .Så kom avresedagen från Brännön. De kände sig förnyade till både ande, kropp och själ.Da var nöjda och glada över dagarna på Brännön.Det blev ett par dagar i Elviras lägenhet. Så blev det att ta farväl för denna gång efter en mycket lyckad semester , tyckte dom båda. Hela novellen finns att läsa på Grönköpings Veckoblad. Trevlig helg önskar Sara- Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards