Alla inlägg under september 2017

Av saradorthy - 29 september 2017 11:12

Sitter nu och tittar och lyssnar till Centerns stämma i Malmö.På söndag väljer Moderaterna sin nya partiledare. Hur skall det bli med Alliansen. Den som lever får se. Personligen har jag det kämpigt med bältrosen , undrar hur länge värken skall stanna i min kropp. Ringde på Morron upp min vårdcentral och en halvtimme senare ringde min läkare upp mig , nu skall jag hämta ut värkplåster får se hur det funkar. / Livsresan fortsätter , hela sommaren 2002 tillbringade vi i frididshuset. På sensommaren blev min man kallad till hälsokontroll, resultatet var att ett prov var inte bra alla dom andra var bra. Men det är klart att vi funderade vad betyder det , strax efter nyår 2003 kallades han in för en större kontroll och det var en tumör som dom hittade inte någon canser men det skulle göra ett nytt prov som dom inte heller hittade något oroande. Men läkarna beslutade att dom skulle operar bort den svampen som dom kallade tumören . Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 22 september 2017 10:42

Nu tror jag att stadsminister Löfven känner sig nöjd och glad . I partimätningarna ligger S bra till.Nu får vi vänta på den 1 okt när den nya Moderatledaren skall väljas . Han kommer att heta Ulf K , jag tycker det är ett bra beslut han är sansad och mycket erfaren . Jag gissar att första partimätningarna efter Ulf K tillträde kommer moderaterna att få 20 procent . Vi får se./ Livsresan fortsätter, Vi beslöt att titta på en mindre lägenhet . Det. Gick ganska fort att få tag i en bostadsrätt ett bra läge med fin utsikt men inte i centrum. Vi övertog den 1 april 2002 flyttade dit i mitten av maj vi ville fixa till den lite. Juni samma år skulle vi fira 50 årig bröllopsdag och alla trevliga ställen hade stängt midsommar när vi gifte oss var det vanligt med midsommar bröllop men tydligen inte 2002 . Sonhustrun tyckte att vi kunde fira dagen ifrididshuser . Bra förslag flickorna och sonhustrun grejade mat och allt som behövdes . Vi fick bara komma in och sätta oss till bords i deras bostad. Det var en mycket trevlig midsommar afton tyckte vi och nära in till vårt lilla krypin Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 15 september 2017 11:32

Nu Hr tiggerifrågan kommit på agendan igen . Jag tycker det skallbli förbud. Skall förklara mig, regeringsgubbarna i Rumänien gnuggar nog händerna i förtjusning så länge andra länder försörjer romerna som är deras uppgift då behöver dom ej bry sig om dom . Det .r så otroligt sorgligt och förnedrande att åka till ett annat sätta sig ner och tigga varje dag någon eller flera månader, vilket vi alla beklagar. Detta måste bli ett slut på eländet . / Livsresan fortsätter när vi kommit hem från Turkiet så åkte vi till frididshuset och var där hela sommaren , hade lite gäster emellanåt . Min mans syskon bjöd vi en helg i anledning av min mans födelsedag. Jag tror att det var sommaren 2001 som äldsta barnbarnsflickan visade upp in stiliga pojkvän . Det var riktigtspännande. Villaförsäljningens pengar placerade och då var det så otroligt bra ränta men i slutet på år 2001 bidde det bara en tumme. Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Av saradorthy - 8 september 2017 11:53

Den 28 aug fick jag diagnosen Bältros ovanpå allt elände jag varit med om . Det var ingen uppmuntra
nde besked. Dom har 14 dagarna har varit mycket jobbig med svår värk och finns fortfarande kvar i dag hur länge får jag väl uppleva. / Fortsättning livsresan så kom vi då hem från Israelsresan och firade vår första jul i lägenhet i centrala stan. Som vanligt firade vi med barn och barnbarn. Så kom året 2001 då min man skulle fylla 75 år Eftersom jag tycker om att planera så föreslog jag att vi skulle åka till Turkiet och en resa i Paulus fotspår. Det gick sådana resor både stora och små jag föreslog den korta resan den sammanföll med min mans födelsedag. Han gick med på det . Vi tog flyg från Gideå flygfält till S-Holm där resan utgick ifrån . Flyg till Istambul, vilken stor flygplats fick åka rullband hur länge som helst tyckte i för att visa våra pass . Sedan nytt flyg till Izmir sedan buss till Kusadasi. Tyvärr vet jag inte var dagboksanteckningarna är på vilka platser vi besökte. Men det kan jag säga att om Turkiet har tagit vara på kärlekens evangelium som apostel Paulus predikade hade Turkiet varit ett annorlunda land och kurderna har inte varit så förtryckta som dom varit . Fortsättning följet hälsarSara-Dorthy

Av saradorthy - 1 september 2017 12:10

Nu skall Moderaterna välja ny partiledare.Jag hoppas att ingen kvinna är så dum om hon blir nominerad att hon tar uppgiften .Det behövs en mogen stabil man som Bilt eller Odenberg, med bägge fötterna på jorden ochså kan få rättning i ledet. Det verkar som moderaterna kommit lite ur kurs och då kan inte vem som helst klara av det . Jag tror att medelålders kompetenta herrar är det ingen som ifrågasätter deras strategi / Fortsättning livsresan Året var 2000 och villa var ute till försäljning. Det var många familjer på visningen , men dom trappade av en och en . Dom tyckte vi hade för få rum . Vi hade ingen källare eftersom det var en enplansvilla. Vi tyckte inte det gjorde någonting . Den nyrenoverade lägenheten som vi tittat på var vi först nu att få hyra . Till slut dök det upp en köpare dom hade bara en son i tonåren så det var perfekt för dem . Vi sålde villan och flyttade in i den nyrenoverade lägenheten mitt i stan . Lägenheten var på drygt 100 kvm så all möbler kunde följ med. På höstkanten ville min syster och svåger att vi skulle åka till Israel i 2 veckor. När möblerna kommit på plats åkte vi fyra iväg . Det var ett enkelt boende men frukost ingick pool fanns också . Det var en trevlig resa vi sökte uppen synagoga så vi ick vara med på en judisk gudstjänst gick till . Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards