Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Vecka 30. Fredagen den 29 juli

Av saradorthy - 29 juli 2016 11:59

Förra lördagen var jag tillsammans med delar av min familj ute på en rolig utflykt . Vi åkte till en fäbodvall som min mormors pappa hade byggt kanske för 150 år sedan och den lilla stugan stod fortfarande kvar gjord av timmer. Jag kan i minnet ta fram vår lilla gulliga mormor som jag emellanåt låg över hos . Våran morfar hann vi aldrig träffa han dog endast 58 år . Den gångna veckan måndag och tisdag var jag på torget och köpte först hallon ena dagen och blåbär andra dagen , så fina och rensade. På onsdagen besökte jag sjukgymnasten och ville veta om jag kunde förbättra mitt knä . Fick veta vad ortopeden grejat i mitt knä och så fick jag 3 rörelser som jag skall göra morron och kväll jag tror att kommer att kännas bättre. Men jag har ju kryckan Oscar så länge jag behöver. I går hade jag barnbarnet Sofia med man och barn samt Jonas som ochså var med mannen hjälpte mig med sladdar som var i enda röra , det blev helt perfekt. Han är en mycket mysig kille. Dom åker tillbaka till Västerås i morron . Det andra barnbarnsflickans familj har just flyttat in i sin nya villa och jag hoppas att jag framöver får hälsa på dem . Det har varit mycket jobb och särskilt för mannen i fam. små dessutom har eget företag och sedan har dom 3 killar mellan 8-4-2 år att ta hand år Nu hoppas jag att dom får pust ut ett tag. Nu kommer jag att lägga ut kort från mormors fäbodstuga . Vädret är bra tror att jag så småningom i dag skall ta en promenad men först måste jag göra mina övningar som jag fått beskrivning av hälsar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards