Direktlänk till inlägg 22 juli 2016

Vecka 29 Fredagen den 22 juli

Av saradorthy - 22 juli 2016 13:48

På TV var ett program som talade om att i Sverige var det 250.000 fattigpensionärer. I S-holm serverade stadsmisson god och närande mat för 20 kr personen i fjol serverade dom 13.000 portioner mot 3000. förra året . Jag tror att det är många av tjugotalets änkor som var hemma med sina barn och kanske aldrig kom ut förvärvslivet på heltid. På TV såg dom inte gamla utmed det kan vara olika orsaker att pengarna inte räcker till . Men visst är det sorgligt . Det kan väl inte vara så att våra invandrare har det bättre än gamla svenska fattigpensionerer? I samma nyhetssändning vittnade muslimska kvinnor att dom blivit trakasserade för sina tygskynken runt huvudet. Dom sa att det var annorlunda förr, men det kan vara att det är många många fler nu. Men det är aldrig acceptabelt att på olika sätt bära sig dumt åt. Men många av oss undrar varför dom inte tar av sig när dom kommer tillsett inte islamiskt land.är det så att det är männen. som bestämmer hur dom skall var och hur dom skall klä sig. Är det så skulle jag vilja skicka hem dem från dom har kommit ifrån det är ord och inga visor . Man måste kunna ändra sig det har vi i Sverige gjort ändå in på 70 talet var det ingen kvinn som gick i kyrkan utan hatt på sig i dag finns ingea kvinnor med huvudbonad på sig på kyrkobesök . I veckan. Har det varit ett underbart väder och jag har försökt att njuta så mycket som möjligt . På tisdagen var jag tillsammans med en väninna och gick ner till.stranden i 4 Tim. På torsdag var jag med en annan väninna bjuden på lunch till ett trevligt par oj vad vi njöt både av maten men att sitta ute i deras trädgård var helt underbart. En solig helg väntar och den skall vi ta vara på hälsar Sara-Dorthy
Det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards