Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

25-30 okt. Fredagen den 31 okt

Av saradorthy - 31 oktober 2014 10:12

Den 25 okt åkte vi som fam. 10 mil norrut på Barndop. En högtidlig och fin gudstjänst . Efteråt fick vi lunch med soppa och tillbehör sedan tårta vacker och god som barnbarnet bakat mamman till gossen som döptes .Vi var borta i 8 Tim. Var ordentligt belåten när jag kom hem. Den 26 var jag så trött så hela vilodagen blev apsolut en vilodag. Den 27 hade jag tid hos optikern skulle kolla om gråstrarren på mitt högra öga är tid för operation. Ögonkliniken bestämmer.Den 28 träffades mina 2 barnbarnsflickor med sina 6 barn första anhalten var Second Hand butiken . Jag bussar dit vi fikar där bland annat sedan promenerar vi till sonens bostad äter pch umgås till kl. 18,30 då sonen bilar hem med mig. Det är livat med 6 barn under 8 år. Den 29 så hade vi en seniorträff i Pingstkyrkan kl. 13.00 med information och kaffe med gott bröd. Det tog omkring en 2 Tim. Sedan gick jag en sväng på stan och köpte en jumperkofta. Den 30 började dagen med bullbak, dammsugningen av lägenheten . Sortering av kartonger mm till återvinning. På kvällen kl 18.00 har vi en hemgrupp några stycken , samtalar ber för vårt land om skydd för vårt för landets gränser bl. annat. Vi fikar tillsammans och har fin gemenskap. Nu är det Allhelgonahelg alla har vi nära och kära som lämnat oss och vi tänker med värme på dem. Apropå döden så hade mina barnbarnsflickor talat om döden med sina barn att när man blir gammal så dör man. Då kom 6 åriga Hugo och säger Gammelfarmor när skall du dö. En fråga som jag inte kunde svara på . Barn är mycket härliga . Varma hälsningar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards