Alla inlägg den 4 december 2015

Av saradorthy - 4 december 2015 13:09

Börjar med att berätta om min knäoperation. Nu är jag inte så trött och börjar att få. Lite matlust. Går med rullator och en del steg utan rullator. Jag har inte varit utanför dörren sedan jag åkte in för operation . I dag snöar det blir lite jullikt . Jag länder byta ut min innerullator med en som man kan gå ute med. Sedan får jag ha tålamod, det kommer väl att ta en 6mån skulle jag tro innan jag kan gå med egen maskin. Det är väl många som har följt Expressens resa till Rumänien. En stadsdel eller vad man skall kalla Livezilar kallas Helvetet. När journalisten Magda berättade hur det var där blev jag alldeles chockad att det finns människor i EU som lever i en sådan fruktansvärd misär. Hela Rumänien verkar vara korrupt ock myndigheterna snår åt sig pengar som fattiga skulle få del av .Men alla är överens om att hjälpen skall vara i Rumänien och hjälporganisationerna skall hjälpas åt att förbättra förhållandena där.Jag tycker att det ser oerhört hopplöst ut att få någon ordning på detta land. Nu är det andra advent och vi tänder det andra ljuset. Snart stundar Julhelgen. Hälsningar Sara-Dorthyü

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards