Alla inlägg den 11 december 2015

Av saradorthy - 11 december 2015 11:24

I går var det Nobeldagen och jag satt och tittade först från Norge och sedan från prisutdelningen . Roligt att se alla vackra klänningar som vackra damer hade på sig. Härligt att få se alla forskarna som jobbar för att mänskligheten skall få hjälp med olika sjukdomar. På söndag är det tredje advent och dagarna rusar iväg fast man inget gör. Det sägs att julhandeln skall slå nya record . Det är ju inte nödvändigt att köpa mer och mer. Jag tänker på barnfamiljer och arbetslösa som har det tajt med pengar. Det går ju att få det mysigt och trevligt utan att det kostar så mycket. Det är bättre att ge varandra tid i stället för prylar. Om allt går efter beräkningarna skall Peder följa mig i eftermiddag och byta min innerullator till en uterullator. Jag är jätterädd att ramla och skada mitt knäet. Det är ganska halt ute nu. Med min uterullator kan jag gå till ICA och handlasjälv. Min familj har ju ställt upp och sörvat mig tillsammans med min syster. Det är underbart att få ha den stora förmånen. Solen skiner och det är en minusgrad. Trevlig tredje advent hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards