Alla inlägg den 28 november 2014

Av saradorthy - 28 november 2014 11:15

Veckans innehåll. Om jag börjar med Söndagen då hade jag tjejträff. En av dem hade fyllt jämna år då fick vi uppvakta henne. Måndagen började med besök på Hörcentralen då fick jag besked att min hörsel utan hörapparat var 50 procent . Men damen som undersökte mig försökte på alla vis att få en ny hörapparat som skulle fungera bättre .det blev nog så . Sedan kom ett barnbarn och åt middag tillsammans med mig vi skildes åt kl. 20.00 Tisdag jobbade kag hela dagen med att ta fram Jul och Adventsaker som jag har. Jag tycker mycket om att pynta, min Grannfru brukar säga har du skyltat om nu. Onsdag måste jag ta det lugnt. Fick några samtal från södra Sverige . Ibland är telefonen tyst men ibland är det motsatsen. Torsdag ringde sonhustrun och villa bjuda ut mig på lunch och jag tackade ja . Innan dess kokade jag knäck och efter lunchen bakade jag lussekatter. Så var dagen slut. I dag skall vår trivselgruppen plocka fram julgranar som vi brukar ha en i nedre och en i övre entrén . I år är jag med i trivselgruppen vi är fyra stycken i vår bostadsrätt. I Morron skall vi samlas i entrén och dricka glögg med tillbehör och umgås med varandra, vi är bara 22 lägenheter. Trevliga grannar centralt och bra och perfekt. Så är det första Advent och naturligtvis blir det Gudstjänstbesök, skulle önska att alla gjorde samma sak. Vi behöver alla andlig föda alsolut. I dag är det lite lite sol men vi längtar efter snön då blir det ljusare, november har varit solfattig och mörk. Håll i börsen det kommer dagar efter jul också. Varma Hälsningar önskar Sara- Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards