Alla inlägg den 7 november 2014

Av saradorthy - 7 november 2014 10:18

Jag skall ge mig in i vargdebatten. Tycker precis som T Wassberg att det behövs inga vargar i Sverige och inga björnar heller. När jag var barn och ungdom hörde jag inte alls tal om vargar och björnar. Särskillt kvinnorna var ute i skogen och plockade alla slags bär. Vad jag minns var ingen rädd för varg och björn. Var dom fanns vet jag inte. Nu verkar dom komma närmare bebyggelsen och det är katastrofalt . Vi måste väl tänka på samerna och deras levebröd, hur roligt är det att få renar rivna stup i ett. Det är mycket viktigare att samerna kan leva på sin renskötsel. Så sjut så många vargar och björnar som det är tillåtet. Så lite funderingar omkring den nya regeringen som har det lite tufft tycker jag. Den enda som lyfter regeringen är Försvarsminister från Dalarna han är så trygg och mysig, kunnig ochså skulle jag tro. När han yttrade sig i samband med Ubåtsjakten blev det ett lugn i TV rutan och tryggt i stugorna ochså. Nu har vintern kommit med lite snö och minusgrader och då blir det ljusare i naturen och luften klarare. Önskar alla en trevlig helg Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards