Alla inlägg den 14 november 2014

Av saradorthy - 14 november 2014 12:09

Israel har varit i Focus sedan regeringen erkände Palestina som stat . Insändare har varit många som ansåg det inte var rätt tid.I vår stad har vi Israel konferens i dagarna fyra med Dan Johansson och KG Larsson mycket kunniga teologer och bibelkännare. Det första mötet var i går kväll med så gott som fullsatt kyrka. Dan Johansson uppehöll sig i Matteus evangeliet kap. 24. Där beskriver Matteus tiden före Jusu tillkommelse då skall det vara som på Noas tid folk gifte sig och bortgiftes man åt och drack precis som nu. Nu finns det dokumterat att det var vanligt att folk gifte sig med samma kön. Sedan vad jag vet har det inte varit så förrän nu . Jag har undrat så hur kan det komma sig att man gifter sig med samma kön. För mig är det obegripligt men nu förstår jag det är ett tidstecken på Jusu tillkommelse är inte långt borta. Vi måste vara uppmärksamma på vad. Som sker och vad Bibeln talar om. -- Några partier har motionerat om att barnmorskor måste ha rätt av sammetsskäl avstå från att vara med på aborter. Motståndarna försvarar sig med att har man valt detta yrke är man skyldig att leva upp till det. Jag tycker att det är oerhört svårt ämne. Kanske i vissa fall är det bäst med abort. Ingen har fått mandat att döma den som gjort beslutet att göra abort. Jag har tänkt hur skulle jag handla om jag varit ung och valt detta yrke.jag hoppas att det föregås allvarliga samtal det är ju ett viktigt beslut.jag tror jag hade stöttat denna kvinna och inom mej bett till Gud för kvinnan för det är inget lätt beslut rätt eller fel? Glöm inte bort att läsa Bibeln Matteus 24 kapitlet Mycket intressant hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards