Direktlänk till inlägg 2 februari 2018

Vecka 5 Fredagen den 2 feb

Av saradorthy - 2 februari 2018 10:18

Det var ett så fint äldre par på Go kväll härom veckan dom var judar kommit till Sverige via ett östland. Sverige var ett fint land tyckte dom, men man skall utbilda sig jobba och följa Sveriges lagar det var deras råd. Det är ju så vi vill ha det , judarna är ett så intelligent folk det finns nog ingen invandrargrupp som kostad svenska staten så lite som dom. Varför dom skall bli hotade förstår jag inte alls. Guds egendomsfolk det är dom det får vi inte glömma. . Så härom kvällen ochså i Go kväll var det en mycket trevlig man han var syrier men inte från Syrien det är ett folk som inte har något land. Det finns otroligt många syrier i Västerås berättade han alla var ortodoxa kristna själva hade dom byggt en kyrka som var en sammanhållande länk . Han kände sig som en trygg svensk , han var mycket sympatisk kom till Sverige när han var 2 mån gammal han hade fru och jag skulle tro också barn han hade just skrivit en bok som dom samtalade omkring. Det är så otroligt roligt att höra att det är många som funnits sig tillrätta i landet . Välkommen hit hälsar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards