Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Vecka 8 Fredagen den 26 feb.

Av saradorthy - 26 februari 2016 12:17

I dag fyller mitt yngsta barnbarn 32 år vi firade henne förra fredagen när äldsta barnbarnet fyllde 39 år mellan barnbarnet fyller år i juli. Själv har jag slutat att fylla år.I day skiner solen Och det är underbart. Vi har 2 gågator som nu är snöfria efter lunch tar jag min krycka till blomsteraffären och köper påskris.Rullatorn omvänder jag när på dom andra gatorna som är knöliga och isiga. Sedan får man upplysning då och då är bråk på asylboenderna alldeles nyss har det varit bråk mella 15-20 unga män, en har polisen tagit hand om.Genast kan man tänka skicka genast tillbaka honom varifrån han kommit . När det förra året okt.-dec Kom 10.000 i veckan och kanske ibland varje dag så fanns ju inga möjligheter att upplysa alla om hur man fungerar i Sverige..Det är ju därför Regeringen vill strypa invandringen för att få ordning på intregationen .Jag tror att när det är fam.som kommer fungerar det bättre dom är så tacksamma för att få komma hit.Här i staden har jag hört att dom får undervisning om hur det Svenska samhället fungerar.Det är inte lätt att komma som flykting till ett annat land. Det var lite av varje i dag hälsar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards