Alla inlägg den 19 februari 2016

Av saradorthy - 19 februari 2016 11:14

Kanske skulle börja med att i dag fyller ett av mina barnbarn 39 år, så det blir firande på eftermiddagen jag blir hämtad. Nu är det full fart på Partiledarna om hur alla som sökt sig hit skall få sitt första jobb.Lyssnade på programmet som har bytt namn och heter nu något annat än debatt.Jag blev otroligt förvånad att inte Vänstern Ulla Ā.förstod vad motståndaren talade om. Vad debatten handlade om var att få asylsökande med ingen utbildning att få sitt första jobb och lära sig svenska språket och lönen blir dubbelt så mycket vad bidraget är för att ingenting göra.Men Ulla Ā.påstod att alliansen vill sänka lägsta lönerna. Det begrep nog alla som lyssnade på samtalet att det finns ingen tanke på det.Den som har jobb med avtalsenlig lön naturligtvis får behålla den . Men det verkar inte Ulla Ā. begripa och nu måste hennes lön sänkas, är man Riksdagskvinna måste man begripa samtalet.Det är ord och inga visor som jag uttrycker .Hälsningar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards