Direktlänk till inlägg 18 november 2016

Vecka 46 Fredagen den 18. Nov.

Av saradorthy - 18 november 2016 11:09

I måndags ringde jag till min Vårdcentral och redan dagen efter kl. 15.00 fick jag tid hos en ÀT läkare för min ordinarie läkare var upptagen. En mycket trevlig ung man tog sig mycket tid med mina tunga ben och fötter. En hel timme sedan fick jag ta en del prover som jag får svar på senare. Det klankas alldeles för mycket på Svensk Sjukvård och inte får dom försvara sig, det kan ju inte bara jag som blir väl omhändertagen . Tack alla läkare och sjuksköterskor för god omvårdnad. Så var det den moderata politikerns ovårdade omdöme om statsrådet. Mycket beklämmande att bildade män kan ha ett sånt språkbruk .Nu är det bäst att dom andra partierna inte skriker så högt vem vet dom kanske har lik i garderoben . Först och främst är det föräldrarnas uppgift att vara föredömen för sina barn , sedan är det vi alla andra som skall uppföra oss på ett anständigt sätt. Nu har jag nästan pyntat färdigt inför julen tar fram samma varje jul och allt på en gång sedan har jag det framme till tjugondag knut då dansa julen ut. I dag är det ett riktigt busväder regnar och blåser en riktigt innedag Hälsar Sara-Dorthy. Det blir inga bilder i dag det blir nästa fredag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards