Direktlänk till inlägg 15 april 2016

Vecka 15. Fredagen den 15 april

Av saradorthy - 15 april 2016 11:52

I onsdags lade Finansministern fram sin vårbudget. Den såg saligast ut när vänstern hade presskonferens var Ulla Andersson ock pratade om vänsters inlägg och vad dom fått igenom i vårbudgeten . Jag upplevde att hon trodde nog att det var hon som var finansminister, så upprymd var hon. Moderaterna och dom andra allianspartierna var av en Anna uppfattning. Den som lever får se vem som har rätt. I går kväll hade vi årsmöte i vår bostadsförening. Så duktiga och kloka styrelseledamöter vi har . Mötet var trevligt och bra på alla sätt vi slutade med kaffe och kaka. Vi amorterar ganska bra varje år på vårt gemensamma föreningslån, därför har vi inte haft någon hyreshöjning på 3 år och ingen hyreshöjning finna dom närmaste åren . I dag skall jag på begravning av en som bott i föreningen. Vädret är väldigt dåligt regn och otroligt trist . Tur att det inte är långt till kyrkan. Helgen verkar och så bli kall men det är ju aprilväder. Vi får göra det bästa av helgen hälsar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards