Alla inlägg den 22 april 2016

Av saradorthy - 22 april 2016 10:01

Först vill jag gratulera Prinsparet Carl-Philip och Sofia till sonen Alexander. Mitt barnbarnsbarn Nora fyller 8 år idagGrattis. Tänkte på mitt sätt anulisera alla partier i Sverige. Först skall jag tala om att siluett av 40 talet var jag 21 år och skulle rösta för första gången, visste ingenting om politik. Ett par från min hemby som också bodde i Umeå talade om hur jag skulle rösta. På riks skall du rösta på Högern ock på landsting och kommunal skall du rösta på Bondeförbundet och jag gjorde så. I dag är jag mera intresserad av politik. Jag börjar med sossarna På 50 talet var dom pösiga och dryga, dom flesta var arbetare då ock alla skulle rösta på sossarna vara med i facket och handla på Konsum Nu är det helt annorlunda nu är dom normala är glada att folk blir företagare mm mm. Det är normalt att man följer med tiden. Göran Persson var bufflig men jag tyckte bra om honom , Löfven är en hyvens kille men har det mycket jobbigt bland annat om flyktingströmmen samt att hamntorget in MP i regeringen. I nuläget är Moderaterna det näst största partiet , Frdrik och Anders tyckte jag bra om, alla har pratat om jobbskatteavdraget men många förstod inte att dom ville att vanliga Svensson skulle handla för att Sverige skulle snurra runt under finanskrisen. SD vet jag inte vad jag skall skriva om undrar om dom behövs egentligen. Centern med Anny Lööv har ju landsbygdsfrågorna på sitt bord och det är mycket mycket viktigt. Vi måste se till att landsbygdens större orter får ha mataffärer, skola, och vårdcentraler hoppas att dom driver frågorna med kraft. Vänstern fd kommunisterna som dom skakat av sig fast det finns nog en hel del kvar skulle jag tro. Jonas Sjöstedt vill nog inte Sverige något ont . MP vet jag inte om dom finns efter alla skandaler mitt förslag är att dom kliver ur regeringen och blir den Miljörörelse som dom varit och gjort ett bra jobb.Folkpartiet med Jan Björklund är klämd mellan alla andra partier . Skolfrågan är deras bord och har det svårt att få gehör för alla förslag som dom har. Till sist lilla Kristdemokraterna med den unga Ebba har svårt att komma över 4 procent spärren familjen är ju deras stora fråga och det är jättebra familjerna vet ju bäst hur deras familj skall fungera. För mig är familjen den största och viktigaste frågan , krakulerar familjen så krakulerar hela samhället. Tror i te den yngre generationen förstår det . Vårhälsningar från Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards