Alla inlägg den 27 november 2015

Av saradorthy - 27 november 2015 11:10

Denna vecka har präglats av Regeringens Flyktingåtsraming . Det var naturligtvis att få ordning och reda i ämnet , men det var kanske ett år för sent. Situationen är kaotisk den som har insikt vet nog hur pressat det är .Jag opponerar mig emot när en del säger att Sverige blivit kallare. Vi kan ju börja för 90 -100 år sedan när den kristna församlingarna plus Svenska kyrka började sända ut missionärer till i första hand Afrika ibland var svältkatastrofer och ibland epedimier av olika slag .Så var Röda Korset och rädda Barnen där.Jag som är uppväxt i Frikyrorörelsen hörde ända från min tidigaste barndom för 80 år sedan hur missionärerna skickades ut . Sedan har detta hjälparbete fortsatt med oförminskad styrka .Jag undrar hur många hjälporganisationen det nu finns samt alla frivilligare volontärer . Jag vill påstå att Sverige är varmare än förr. Alla insamlingsgalor i TV och alla Secand Hand butiker i hela landet skulle vi få reda på alla summor som samlas in skulle vi nog bli förstummad .Alla som engagerar sig i flyktingströmmarna som nu regeringen försöker få styrning över. Sverige är nog kanske en av dom mest givmilda i Europa , lyft blicken och se och hör allt som görs .Vi behöver inte alls gråta krokodiltårar i TV utan tacka Gud för att vi kan göra så mycket. Ordning och reda skall vi ha i vårt land så att alla som får stanna får tak över huvudet och mat för dagen.Jag är stålt över Sverige. Jonas Sjöström måste nog gå till optikern så han får bättre syn hälsar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards