Alla inlägg den 6 november 2015

Av saradorthy - 6 november 2015 10:13

Nu skall jag berätta om min knäprotesoperation. Måndagen den 26 okt kl 11.00 åkte min son in mig till operation. Jag var inte alls nervös utan glad att det äntligen skulle bli av. Kl 13.00 var jag klar för att köras in på operationssalen. Fick en ryggmärgsspruta ock dom var 4 personer som pysslade med lite av varje . Så började operationen och det spikades och sågades och man kände ingenting alls . Kl 14.30 var operationen över och jag rullades över till en övervakningsavdelning . Nu kollades an upp hela riden med blodtryck mm mm. Till avdelningen kom jag kl. 18.00 ett tvåbäddsrum som för tillfället var tomt. .Måste gå en liten sväng med hjälp av personal. Fick kvällsfika pchsov gott hela natten . Dagen efter skulle jag pröva gå med rullator och personal men oj oj oj vad ont det gjorde tänkte det här klarar jag inte.Onsdag var lite lite bättre och torsdag skulle jag pröva gå i trappor jag fick mycket medicin så det gick bra. När man är färdigbehandlad får man åka hem , jag skulle ha velat stanna flera dagar till , personalen var så trevlig och maten var god . Men fredagen var hemresedag och min son hämtade mig hämtade ut medicin och pysslade om mig . Personalen undrade om jag hade någon hjälp hemma men jag bestämde sköta om mig själv , det finns all hjälp man kan få .Det värsta är ju all medicin som skall intas efter ha varit hemma 5 dagar tog jag bort dom värktabletter som jag fått måddeså illa av dem. Nu går jag med rullator , och promenerar för att få någonting i sig och ur sig . Det är klart att jag känner mig svag och skakig men det får väl ta den tid det behövs . Jag har ju min sons familj som kollar upp mig . Jag har ingen värk trots att jag inga värktabletter tar . Hälsningar Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards