Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Vecka 6 Fredagen den 6 feb.

Av saradorthy - 6 februari 2015 11:37

För ungefär 20 år sedan skulle alla löntagare pch pensionärer deklarera och lämna in dem den 15 Feb. Dom flesta ville ha hjälp så det var mycket för alla Redovisningsbyråer. Nu är datumet den 2 maj Skattemyndigheten vet det mesta om oss så det är bara att skriva under.Folk i arbetsför ålder deklarerar på nätet eller i telefon.I år har jag en blankett till för att jag sålde mina Telia aktier i fjol.Det var ett antal år sedan som Björn Rosengren lanserade Folkaktien Telia aktien. Jag köpte 100 st till ett pris av 85 kr. Min man och min son skrattade hjärtligt åt mig dom trodde inte på den aktien, mycket riktigtfick dom rätt det tog väl knappt en mån så började värdet falla. Jag har haft dom kvar alla dessa år men i fjol sålde jag dem och förlusten blev 50 procent. Det är ju ingen idé att skicka en räkning till. Björn R man får gilla läget. Men Telia överger jag inte , vår Bostadsförening har Telia bredband och min fasta tel.har jag hos Telia. Mycket bra kundservice har dom när det behövs . Andra Telefonförsäljare har försökt att jag skall byta men' never' det gör jag inte . Jag handlar på samma butik tycker inte om att åka överallt , nu har jag ingen bil men om jag haft det skulle jag inte åka runt för några kr. Jag vill var en trofast människa på alla områden och särskillt mina vänner skall man vårda ömt hälsar Sara-Dorthyy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards