Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Bostadskris

Av saradorthy - 12 juli 2013 11:46

I Expressen den 23 juni skriver Anna Dahlberg citat .Vakna vi har bostadskris och det stämmer nog särskilt i Stockholm.Jag har tänkt på 3 orsaker som kanske har fått bostadspriserna att förvärras.Nr 1 Om det är sant att hälften av alla äktenskap går sönder så otroligt förskräckligt sorgligt då måste den som lämnar familjen ha en annan bostad.Nr 2 Vi blir allt äldre ja mycket äldre och friskare.Det betyder att alla äldre bor hemma med hjälp som dom behöver. Många har stora lägenheter som dom bott i många år och naturligtvis vill bo kvar i så länge det går. Nr 3 Många,många tusen människor är på flykt undan krig och förföljelser . Till Europa kommer det också många ,och ett antal kommer också till Sverige och när dom fått uppehållstillstånd så måste vi se till att alla får tag över huvudet. Jag menar att det inte är så enkelt för varken politiker eller. Byggföretag att förutse hur samhället kommer att se ut i framtiden.

 
 
Ingen bild

Holger

13 juli 2013 10:19

Jag kan bara hålla med vad du skrivit om bostadskrisen. Felet är
väl att du är väl sent ute med att påverka utvecklingen.Men skam den som ger sej. Lycka till i fortsättningaen med ditt nya projekt.

saradorthy

14 juli 2013 09:14

Tack för det

 
Ingen bild

Sofia

16 juli 2013 00:38

Fast ibland undrar man hur politiker tänker, de vet ju ändå hur mycket barn det föds, hur kan det då vara brist på förskoleplatser eller bostäder. Jag tror att de bara tänker i 4-års perioder ibland.

saradorthy

16 juli 2013 17:40

Men dom vet inte hur många som skiljer sig och hur länge äldre människor lever

 
Ingen bild

Birgittamargareta

24 juli 2013 16:52

Ta Stockholm som exempel. Där kan de ju fortsätta med att göra om hyresrätter till bostadsrätter, så får de som är penningstinna köpa sig en lägenhet centralt. De som inte har råd att köpa sin lägenhet får lämna lämn bygget och skaffa sig en bostad utanför tullarna eller helst ännu längre bort. Och nu när de får höja hyrorna hur som helst så kanske de inte ens behöver göra om hyresrätter till bostadsrätter. Det är ju bara att höja hyran, så försvinner de som inte kan betala. Ut med dem som inte längre står till arbetsmarknadens förfogande och in med jobbskattebidragstagare.

saradorthy

25 juli 2013 07:45

Håller med dig,men det är nog inte så enkelt när det verkar som att så många vill bo i Stockholm.Bostadsmarknaden är ett proplem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards